Is er een manier om je haar dikker te laten worden?

Ik heb altijd lang en dik haar gehad als kind. Ik ben nu 27 en heb nu erg dun haar wat niet wil groeien.
Ik heb geen vitamine tekort, dit heb ik laten checken.
Omdat het vroeger wel dik is geweest ben ik erg benieuwd of het weer ooit mooi kan worden!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (1)

Weet je al waarom je haar zoveel dunner is geworden? Wat zei de huisarts?
Is een enkele haar dik en nu dun of bedoel je een grote bos haar en nu weinig haar?
Op basis van te weinig achtergrond , feiten , is het moeilijk een goed antwoord geven.

---Eerst moet je de reden weten, anders is er geen antwoord te vinden---

Mogelijke oorzaken o.a.:
-Stress.
-Tekort vitamine (vooral vitamine B).
-IJzer tekort.
-Hormoon schommelingen.
-Bepaalde geneesmiddelen.
-Teveel vitamine A of (synthetische) vitamine A houdende producten (crèmes ed).
-Genetische factoren.
-Eetstoornis

https://www.haarshop.nl/blog/2015-10-tips-tegen-beschadigd-haar/
1 – Gespleten punten knippen
2 – Was je haar niet te vaak
3 – Gebruik na het wassen een conditioner of spoel af met koud water
4 – Deppen, niet wrijven!
5 – Slaap op een satijnen of zijde kussensloop
6 – Slaap met je haar samen gebonden
7 – Probeer zo min mogelijk te borstelen en te kammen
8 – Vermijd het touperen van je haar
9 – Vermijd hete stylingtools
10 – Vermijd chemische behandelingen
11– Vermijd het zwembad en de zee
12 – Bedek je haar met een hoed of sjaal
13 – Eet voldoende voedsel met vitamine A
14 – Vraag je kapper om advies
15 – Gebruik producten voor beschadigd haar

Of je ooit weer een mooie volle bos haar op je hoofd ziet, zal afhangen van jouw zoektocht naar een hele goede kapper. Deze kan je haar beoordelen en vertelt wat jij moet doen of veranderen in je leven om het beste resultaat te krijgen.
Twee lijstjes met mogelijke oorzaken en tips, meer kan ik niet doen, Te weinig achtergrond, Katya. Hormonen is te controleren, genetisch kan je achterhalen, naar de huisarts voor medicatielijstje en niet te vergeten ijzertekort. Mogelijke zwangerschappen/hormonen kan ook De grote boosdoener is ook vaak bij een eetstoornis te vinden.
Succes @Katya!