Zien anderen mij zoals ik op een foto sta?

Als ik in de spiegel kijk, vind ik mezelf er best oke uitzien. Als er dan een foto van mij wordt gemaakt, vind ik mezelf er heel anders uitzien dan normaal. Ik weet dat dit komt omdat het beeld natuurlijk gespiegeld is. Mijn gezicht ziet er dan heel asymmetrisch uit. Mijn vraag is of mensen mijn gezicht ook zo asymmetrisch zien als ze naar mij kijken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welnee, je bent hardstikke mooi, eender welke (a)symmetrische inval...!

Antwoorden (1)

Nee, mensen zien je niet zoals je op een foto staat. Een foto is slechts een momentopname, en de hoek, gebruikte lens, afstand tot de camera, en lichtinval zijn allemaal factoren die je er anders uit kunnen laten zien.
Een spiegel is 'live' en geeft beter weer hoe jij er uit ziet.

Assymetrisch is iedereen trouwens, dat is normaal.
-------

Ik heb nog een afbeelding toegevoegd, hier zie jd wat een verschil het maakt als je 1 persoon op de foto zet met een professionrle camera, maar met verschillende cameralenzen.
Toegevoegd op 24 juli 2018 09:36: afbeelding
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Hele grote plus ! De foto's maken het heel duidelijk.
Reddie
5 jaar geleden
Wat de dynamiek betreft heb je helemaal gelijk.
Wat de asymmetrie betreft benadert de foto de situatie beter dan de spiegel.