Ik zit in de ziektewet via het uwv en moet op therapie( depressie) , wie neemt de kosten op zich?

Ik zit in de ziektewet via het uwv, na psychologisch onderzoek ( in opdracht van uwv ) moet ik psychiatrische therapie ondergaan. Mijn zorgverzekering dekt slechts zeven gesprekken. Ik moet naar 2 daagse therapie gedurende negen maanden. Wie dekt al deze kosten , het uwv ( want het is door hen verplicht ) ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je in die situatie terecht bent gekomen. Beterschap.

Het beste antwoord

Heb hetzelfde meegemaakt en ik moest het zelf betalen.Je kunt je alleen maar proberen bij te verzekeren,dat je meer psychologische hulp nodig hebt,dat heb ik ook moeten doen.Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat klinkt toch op zijn minst als tweedelijns hulp. Dat wordt soms helemaal vergoed zonder de limiet die aan eerstelijns psych.hulp wordt gesteld - heb je daar op gelet in de polisvoorwaarden?

Toegevoegd na 2 minuten:
@mods: dat laatste bedoel ik als tip, niet als vraag, heb het niet handig verwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en:
Sterkte met het proces waar je in zit, het is een hele investering qua moeite, emoties, geld (want of je de hulp en de reiskosten nou moet betalen of niet, je kunt ook niet lekker werken).
Maar aan het eind zul hopelijk meer veerkracht en energie verworven hebben! Beterschap.
Paar jaar geleden was het nog de AWBZ die dat volledig betaalde. Maar die is sindsdien fiks uitgekleed, want dat werd onbetaalbaar.
Maar waar je in therapie zou gaan, zij hebben het actuele antwoord wel. want blijkbaar heb je bij het uwv niet iemand getroffen die je de nodige informatie kon geven.

heb je een adres gekregen van zo'n therapie? Heb je een telefoonnummer? Bel hen gerust, zij weten het antwoord.
of als het in de buurt is, fiets erlangs en haal er een foldertje.
misschien blijkt er dan wel iemand achter de balie te zitten die het antwoord weet. gelijk heb je dan de eerste (moeilijkste) stap gezet door er alvast geweest te zijn of alvast gebeld te hebben.
Je kan ze ook de informatie laten opsturen als het te ver is om erlangs te fietsen.
Het is hun werk, hen kun je het gerust vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werkt zal je baas n groot gedeelte aan de therapie moeten betalen. Ik zou dat ns goed uitzoeken,t kan niet zo zijn dat je dat zelf moet betalen! Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ziektekosten worden vrijwel nooit door de werkgever betaald. Soms heeft een werkgever een korte psychische ondersteuning die hij aanbiedt aan de werknemer, maar een behandeling van 9 maanden? Dan zou een middenstander al zowat falliet gaan.
Volgens veel mensen moet je dat mooi zelf betalen. Gezonde mensen willen namelijk niet meer bijdragen aan kosten van mensen die het minder getroffen hebben. Dus zie maar hoe je dit gaat betalen, want je moet het zelf opbrengen.