Dat hangt af van het vruchtgehalte van de appelstroop. In de meest voorkomende rinse appelstroop zitten 160g appels per 100g (per pot van 450g zijn dit dus 720g appels). Er is ook een rinse appelstroop met een vruchtgehalte van 250g appels per 100g, dit zijn dus 1125g appels per pot van 450g.
Overigens zijn er ook puur stropen gemaakt van puur fruit. Dan zit er tot 700g fruit (appel, peren e.a.) per 100g stroop in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt aan het percentage appels in de stroop, dit verschilt per merk. Suiker is volgens mij iig een belangrijker bestandsdeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gaat er 140 Gr. Appels in 100 Gr. Appelstroop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeneen, want de pot zit vol met appelstroop :)