Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn poes heeft een blaassteen en plaste bloed deze moet er operatief uitgehaald worden maar nu is het bloedplassen over?

Mijn poes plaste dus bloed al weken en de blaassteen aan de hand van een echo was duidelijk te zien nu is het opeens over met bloedplassen.Kan de blaassteen nu spontaan weg zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
673

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

dan kan je het beste even die dierenarts opbellen om te vragen hoe dit kan.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Blaasstenen kunnen uitgeplast worden. Maar het feit dat ze nu geen bloed plast is geen bewijs dat de steen weg is. Wel zou ik kijken of er een nieuwe echo gemaakt kan worden voor ze opereren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA dat kan,maar er kunnen meedere steentjes zijn,waarvan de poes later weer last van krijgt, dit kan
de dierenarts beoordelen, door een nieuwe echo te
maken.
Als er nog kleine steentjes zijn, kan dieetvoer een
oplossing zijn,dit ook weer in overleg met de dierenarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, struviet kan je oplossen middels dieetvoer, maar oxalaat moet operatief verwijderd worden.
Het kan verdwijnen ,maar weer heel snel terug komen. Het komt best vaak voor bij katten, en de oorzaak ligt vaak aan de kattenbak grit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik Catsan kattengrit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding