Wat is de beste manier om zwaardere documenten met afwijkende afmetingen in een ordner te archiveren?

Ik wil diverse documenten in ordners archiveren. Er zitten A4 formaat documenten tussen die kunnen worden geperforeerd en in de ordner kunnen.
Er zijn echter ook andere stukken bij die ik niet kan/wil perforeren, denk aan boekjes en CD’s. Die zijn zwaarder en als ik die in insteekhoezen/showtassen steek hangen die raar uit de ordner.
Wie heeft een goede tip?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1K
Amadea
5 jaar geleden
Voor cd's bestaan speciaal op maat gemaakte showtassen. Voor de boekjes kun je ook passende afmetingen showtassen zoeken in kantoorboekhandels.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is het een optie om alles in archiefdozen op te slaan?

Antwoorden (1)

Steek een eenvoudig stukje karton op A4 papier bij de cd of boekje in de insteekhoes, dan blijft de hoes met inhoud netjes recht in de ordner.
Een ordner met 4 ringen geeft veel meer stevigheid dan een ordner met 2 ringen, maar die ordners zijn moeilijker verkrijgbaar. Als er niet veel spullen per map bewaard hoeven te worden kun je een gewone 4-rings of 23-rings multomap gebruiken.