Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het doorverkopen van cheats voor spellen illegaal?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als dat cheats zijn die je normaal gesproken zou moeten kopen, wel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De cheat-maker weet dat ik deze voor hem doorverkoop. (reseller)
Amadea
5 jaar geleden
Wat kinderachtig! Zijn er echt mensen die betalen om in een spelletje hogerop te komen omdat ze zelf niet kunnen vinden hoe dat gaat? Wat heeft het spelen van dat spelletje dan voor zin?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is niet wat ik vroeg, ik ben heel simpel een 15 jarige die een zak-centje probeert te verdienen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deze cheat is een ''aimbot'', de cheat richt voor jou, precies op je hoofd zodat je altijd headshots krijgt. Deze aimbot is geen cheat-code van het spel zelf.
Ritsuka
5 jaar geleden
(Aim)bots zijn niet toegestaan in zo'n beetje elk online spel. Veel bedrijven bannen regelmatig mensen die dit gebruiken. Het verkopen van zo'n programma zal niet illegaal zijn, het gebruik van een (aim)bot is niet toegestaan volgens de terms & conditions van de game.
Je kunt dus klagende 'klanten' krijgen, die boos zijn vanwege een ban vanwege jouw cheat.
LeonardN
5 jaar geleden
Klanten kunnen niet klagen (althans kunnen ze wel, maar dan zijn ze echt dom). Deze zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze installeren en gebruiken tijdens een spel. Of het verkopen/maken van cheats illegaal is, is een interessante vraag. Ik ken geen verhaal van cheatverkopers in NL die aangeklaagd zijn(maar dat zegt nog niets).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je voor de cheat normaal gesproken moet betalen (zoals uitbereidingspakketten van bijv. The Sims 4) wel, maar als je voor cheats een code moet invullen dan niet. (Bijvoorbeeld geld cheats)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Een uitbreidingspakket is geen cheat
LeonardN
5 jaar geleden
-Je snapt niet wat de vrager bedoelt. Deze heeft het over cheats waarmee je een voordeel hebt op andere spelers. Niemand verkoopt code-cheats. Die zijn gewoon allemaal gratis te vinden op internet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding