Wat moet ik doen als me lens vastzit?

Toen ik mijn lenzen er uit wou doen lukte het makkelijker bij links maar niet bij rechts nu heb ik steeds geprobeerd om hem er uit te doen maar het lukt niet immers weet ik nu ook al niet of die er nog in zit. Mijn oog is heel erg rood.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Amadea
5 jaar geleden
Heb je zachte lenzen en droge ogen?

Antwoorden (1)

Laat het even met rust, niet aan plukken. Druppel wat lenzenvloeistof of anti-droge-ogen druppels in je rechter oog en sluit je ogen. Even zitten en gewoon ademhalen.
Het is heel goed mogelijk dat de lens door gebrek aan vocht niet los laat, dus vandaar even vloeistof erbij en de rust gunnen om weer soepel te worden.
Wanneer je op je ooglid met je vingertop zachtjes heen en weer beweegt moet het geen pijn doen. Probeer dan nog eens om je lens eruit te krijgen.
Vergeet niet dat je lens ook onder je ooglid kan zitten... dan doet het dus pijn als je aan je oog plukt en daardoor wordt het oogwit erg rood!

Vooral rustig blijven en de tijd nemen want je hebt geen haast, probeer het maar Harjarkhen.