Waarom worden foto's bij krantenartikelen, in de drukkerijen, zo vaak over twee pagina's gedrukt?

Is voor mij heel lastig ,om het dan in te plakken ,van het bepaalde artikel ,cq foto
Moet soms eerst de foto aan elkaar plakken ,om er een geheel van te maken !

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Waar heb je het over?
Antoni
5 jaar geleden
Hier https://www.sterrencollege.nl/wp-content/uploads/2017/12/hd-1080x675.jpg is een voorbeeld, @ronron1212. De foto's zijn verdeeld over twee pagina's.
Erna55
5 jaar geleden
In het voorbeeld zijn de foto's mooi in het midden van het artikel.
Jij vind het vervelend vindt dat je een extra plakbandje moet gebruiken.... ik kan niet snappen dat dit een groot probleem js. Je gebruikt zelfs een uitroepteken om extra kracht aan je klacht te geven. Tjonge jonge.
ronron1212
5 jaar geleden
@Antoni dat weet ik ik heb het hier over
Is voor mij heel lastig ,om het dan in te plakken ,van het bepaalde artikel ,
Antoni
5 jaar geleden
@wimdiepeveen, misschien is het aan te raden het artikel met de gewenste foto terug te zoeken op de website van je krant. Meestal kan je vanaf die website de foto's opslaan op je computer en -als je dat wil- ook nog printen. N.B.: Het is niet zeker dat alle artikelen in de papieren krant ook op de website zijn te vinden.
Antoni
5 jaar geleden
@ronron1212, dan had ik je verkeerd begrepen, sorry.

Antwoorden (1)

Omdat de tabloidpagina's zo klein zijn.
Nog niet zo lang geleden waren de krantenpagina's dubbel zo groot en deed zich dit probleem niet voor.
Artikelen incl. foto's die vroeger één grote pagina besloegen, vullen nu twee pagina's. En om een fraaie lay-out te krijgen wordt een grote foto vaak in het midden geplaatst, dus is er een 'naad'.