Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik controleren of mijn gironummer wel echt meespeelt bij bankgiroloterij?

Ik doe al 24 jaar mee maar heb nog nooit, ook maar een klein prijsje gewonnen....

6 jaar geleden
in: Overig
1.7K
paulus811
6 jaar geleden
Goeievraag, ik speel al 30 jaar mee en heb 25 jaar geleden 60 gulden gewonnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Ik doe al 24 jaar mee maar heb nog nooit, ook maar een klein prijsje gewonnen...."
Maar de kans dat je überhaupt iets wint is ook uiterst klein.
AnnBoo8146
6 jaar geleden
Ik had exact dezelfde ervaring. Ik speelde al meer dan 30 jaar mee, en had in die tijd misschien 50 gulden gewonnen, terwijl mensen om mij heen wel geregeld iets wonnen (overigens ook geen geldprijzen). Toen heb ik opgezegd en een paar maanden ben ik weer mee gaan spelen. En nu win ik geregeld iets. Dit zijn vaak geen geldprijzen, maar chocola, of een kookboek o.i.d.
Een aantal jaren geleden is het systeem van lotnummers gewijzigd. Vroeger was je giro- of bankrekeningnummer ook je lotnummer. Een aantal jaren geleden werden andere lotnummers ingevoerd. Zelf heb ik het gevoeld dat de oude spelers toen niet mee zijn genomen in het uitdelen van deze nummers. Ik kan het niet meer bewijzen/aantonen.
Maar opvallend is het wel dat er nu dus meerdere mensen zijn met dezelfde ervaring: decennialang meespelen en meebetalen maar nooit iets winnen.
ronron1212
6 jaar geleden
Je kan zien of je mee speelt op je giro overzichten mee spelen kost namelijk geld
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.bankgiroloterij.nl/speluitleg.htm
paulus811
6 jaar geleden
@Buurmannetje, "Maar de kans dat je überhaupt iets wint is ook uiterst klein.". Hoe groot is die kans dan volgens jou? Op de site van de bg loterij staat uitgelegd dat de witkans 25% is, dat vind ik niet 'uiterst klein'.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)