Hoe word een groot zwembad gevuld?

is dat met een gewone kraan?
hoe lang duurt het?
kan het ook met regenwater?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Het beste antwoord

Regenwater is ongeschikt, omdat de zuurgraad ( p.h. ) te laag is.
Bij een zwembad zijn er grotere leidingen voor het water en gaat dus vrij vlug, met een gewone leiding, zou het weken duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een meer zit geen bodem, wel grond( zand, klei, turf ) hierin zitten mineralen die indirect invloed hebben op de p.h. waarde.
Ook zitten er vissen en watervogels in, die ook bijdragen aan de mineralen.
Oever, moeras en waterplanten hebben ook invloed op de P.h., zo ook het afvoerwater van het land.

Andere antwoorden (4)

Met een grote kraan; Je kan bv bij de brandweer een kraan krijgen voor de brandslang aansluiting. Die geven een paar kuub per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel zwembaden hebben verschillende 'ingebouwde' kranen. Zo worden ze dus gevuld. Duurt heel erg lang. Met regenwater vullen, tja... in theorie kan het natuurlijk wel maar het zal vrijwel nooit gebeuren omdat het niet schoon genoeg is voor een zwembad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eigen bron kan ook, vooral iets voor grote buitenbaden. (diep gat en een pomp)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze worden meestal met stadswater gevuld. Hoelang dat duurt weet ik niet..