Wat gebeurt er als je dood bent?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Dan word je begraven of gecremeerd. Dat is het dan einde van je leven en is alles weg.
Castle
6 jaar geleden
Naast cremeren of begrafenis zijn er alleen theorieën over wat er verder gebeurt. Iedereen kan (soms door religie) een bepaald idee hebben of geloof maar onomstotelijk feitelijk bewijs is er niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Dan word je begraven of gecremeerd"
Is invriezen tegenwoordig geen optie meer?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik wilde mijzelf op sterk water laten zetten...of laten opzetten, kan moeilijk een keuze maken...

Antwoorden (1)

In de meeste gevallen wordt je ofwel begraven ofwel gecremeerd. Er zijn vele andere mogelijkheden, maar dit zijn zeker uitzonderingen. Maar heel weinig mensen rotten weg in de rimboe, of blijven bevroren bij de Mount Everest liggen. Of opgelost in een vat met zuur. Dit komt voor, maar wel heel erg weinig.

Over wat er na de dood gebeurd met "de ziel", daar kunnen we alleen maar naar raden. Er zijn zo weinig mensen die daadwerkelijk na hun dood weer opstaan zodat ze het kunnen vertellen (het laatste gedocumenteerde geval was alweer bijna 2000 jaar geleden). Dus moeten we af gaan op wat de verschillende religies vertellen. En dat zijn heel veel verschillende mogelijkheden, of liever gezegd verschillende vormen. In basis hebben nagenoeg genoeg alle religies hetzelfde basisidee: Een plek waar de goede mensen naar toe gaan waar het heel fijn is of een plek voor de slechte mensen waar het heel erg is. De andere variant is reincarnatie totdat je op een punt komt dat je ziel klaar is om vervolgens naar een volgend iets te gaan (verlicht te worden).
Is dit laatste waar? Ik weet het niet. Niemand die het zeker weet. Er zijn wel heel veel mensen die hier zo sterk in geloven dat het voor hen waar is. Maar niemand die nu leeft die het zeker weet.