Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil 3x 3 maanden in thailand verblijven en 2x 1maand bij mijn broer logeren. Mag dit?

Om 12 maanden huur te betalen voor 2 maanden wonen is toch zonde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
821
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet.
Waar ben je? Waar wil je naar toe?
Wat wil je daar gaan doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je je vraag wat duidelijker moet stellen. Bedoel je te vragen of de huur opgeschort mag worden voor je huidige woning? Of je 12 maanden huur moet betalen voor je verblijf in Thailand? Of je van de gemeentelijke basisadministratie je huur mag opzeggen en het adres van je broer mag gebruiken? Op deze manier kan ik er geen chocola van maken. Als ik sec op de vraag inga, zeg ik: die drie keer drie maanden in Thailand hangt ervan af of je daar visa voor kan krijgen. Die twee keer een maand bij je broer (ik neem aan in Nederland) logeren is geen probleem. Het is inderdaad zonde om 12 maanden huur te betalen voor twee maanden wonen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Lijkt me wel als het mag van je broer ?
ik denk dat je op een toeristen visa wilt verblijven in thailand ?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja hoor tuurlijk mag dat. Maar is dit dan voor 1 jaar of voor de rest van je leven? Want anders zul je toch het een en ander moeten regelen belastingtechnisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag dat van wie?

- Van de thaise regering? -> Ja, gewoon een visum aanvragen.
- Van je broer? -> Gewoon vragen
- Van je ouders? Zij bepalen toch niet wat je doet als je ouder bent dan 18
- Van de nederlandse overheid? -> Ja, je leeft in een vrij land, en je mag zelf weten wanneer je waar bent. Als je echter langere tijd buiten nederland woonachtig bent, en hier geen adres hebt, moet je je formeel uitschrijven bij de gemeente
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zal niemand bezwaar tegen maken. Bij elkaar ben je dus 11 maanden in Thailand en moet je hier in Nederland gewoon je huur blijven betalen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van wie zou het niet mogen bedoel je Woningbouw?

Neem je een huisgenoot in huis, of een student. Iemand kan op je huis letten. En jij zal de helft kunnen betalen. Ik zou ook kunnen zeggen dat je anders je huis maar inlevert, maar zou niet weten waar je dan terecht kunt als je weer terug bent.

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Ebby zegt is niet slim (huur bescherming, verbod op onderverhuur).
Je kunt gewoon je huur opzeggen. of iemand in huis nemen en jouw meubels laten staan en 1 maand daar gaan wonen, de rest in Thailand. Let erop dat jouw verzekering wereld dekking heeft.
Wat doe je overigens die ene maand die je over hebt?
Voor een visum hoef je niet naar NL terug. Voldoende is een goedkoop trip te maken naar Maleisië of Vietnam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding