Niet. Tis je ex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat ligt eraan,hoe en waarom jullie uit elkaar zijn gegaan,als vrienden of ruzie

je had dat moeten vermelden,dat kunnen wij niet ruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respekt en verder gewoon afscheid nemen, dan hoef je hem/haar ook niet meer speciaal te behandelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Afscheid nemen kan voor alle duidelijkheid alleen als er geen kinderen bij betrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus Klaas
In ieder geval geen ruzie mee maken, onder geen enkele voorwaarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, dat zou wel een beetje cliché zijn
Vriendelijk en welwillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen ruzie maken, want dan zijn de kinderen achteraf toch de pineut, en komt al het slechte dan toch bij jou terecht, uiteindelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je ieder ander mens behandelt. Zoals je zelf behandeld zou willen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegelijkertijd! +
Zoals je zelf behandeld zou willen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel persoonlijke vraag, want hoe heeft hij/zij jou behandeld?

Als er kinderen in het spel zijn, geen slechte dingen over hem/haar vertellen. (ook al zou je dat soms willen)

Als er geen kinderen zijn, dan heb je eigenlijk niks meer met elkaar te maken. (moet de scheiding en de verdeling wel achter de rug zijn)
Kan ieder zijn eigen weg gaan, misschien kom je hem/haar tegen bij gemeenschappelijke vrienden, dan gewoon luchtig doen.

(Kan het even niet laten: het liefst zou ik mijn ex-man behandelen zoals hij bij mij deed, wedden dat ik hem dan doodgetrapt had, maar ik maak me handen niet vuil aan zielige mannetjes)
Oeps................moest het even kwijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo moet je die behandelen?

Gezien jouw andere vraag:
"Hoe behandel je de nieuwe (lesbische) vriendin
van je ex?"
lijkt het er op alsof je wel met hen moet omgaan.

Vanwege kinderen misschien?

Je gaat dan met hen om zoals je met andere kennissen zou doen: net zo vriendelijk of net zo afstandelijk als jij dat wilt.

Als er nog wrokgevoelens zijn, of andere emoties, die een normale omgang in de weg zitten, dan moet je daar eerst wat aan doen.
Het verleden verwerken.

En als er geen kinderen zijn, dan hoef je toch niet met hen om te gaan? Niks te behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt aan het persoon.
Als diegene normaal gedraagt en jullie als vrienden uit elkaar zijn gegaan zou ik gewoon ermee om blijven gaan.
Het kan ook zijn dat er heel wat is gebeurd tussen jullie misschien heeft hij wel jou gevoelens flink gekwetst ls dit zo is zou ik geen contact zoeken omdat die gevoelens altijd om hoog blijven komen als je steeds een discussie hebt met hem.
Het is lastig om er een ander antwoord op te geven omdat je vraag kort maar krachtig is voor de mensen is het moeilijk in te schatten wat er is gebeurd kwa gevoelens of kwa emotioneel.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je elke persoon zou moeten behandelen: als een normaal persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. 't is je ex, dus daar hoef je verder niks meer mee te maken te hebben. Behalve als er kinderen zijn, dan ga je met respect als wederzijdse ouders met elkaar om. Vrienden hoef je niet te worden, maar je kunt je in elk geval proberen op te stellen als collega's.
De situaties echter waarin voormalige ouders toch weer als vrienden met elkaar om weten te gaan, inclusief het respecteren van elkaars nieuwe partners, zijn voor kinderen het meest wenselijk, maar niet iedereen gegeven.
Zijn er geen kinderen, dan is er geen enkele reden nog met elkaar om te gaan of elkaar op een bepaalde manier te behandelen.