Je zou bijvoorbeeld op dansles kunnen gaan, dit is erg goed voor je gevoel voor ritme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel dansen helpt voor een goed ritme gevoel, ik zou salsadansen voor beginners aanbevelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je gevoel voor ritme verbeteren door te leren tellen op de maat van de muziek. Hiermee bedoel ik het in de maat houden van je voet (die op en neer gaat) op het ritme van de muziek. Als je dit onder de knie hebt en al een beetje het verschil weet te benoemen of je in 3en (wals) of in 4en moet tellen, dan zou je in principe maat moeten kunnen houden. Bij Rumba of Samba wordt het helemaal interessant om in het ritme mee te gaan. Dit ritme hou ik vast met m,n handen en gaat als volgt:

R L L R L L R L......Etc RLLRLLRL. Als je dit hartop uitspreekt als Rechts Links Links dan hoor je vanzelf het ritme. Maar... Sommigen hebben het ritmegevoel niet en dan moet je er ook geen energie meer in steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan beginnen. Het lijkt mij genetisch bepaald.