iemand nog ideeen voor de straatspeeldag? (gratis spelletjes) Sponslopen is al geweest ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Knikkeren, nu met de Hema Bonkies is dat ook weer leuk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waterballonnengevecht is ook altijd leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoepkrijten, en de mooiste (per leeftijdscategorie) krijgt een prijs(je).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook leuk!
Steltlopen. voor de kleintjes bliklopen
Sjoelen
Zaklopen
Schminken
Bal door een korf gooien
Blikgooien
Over een balk laten lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Flesje poepen.
Alle deelnemers krijgen een lege fles die op de grond staat;
een band (touwtje, of riem) om hun middel geknoopt
op hun rug met een touwtje aan de band vastgebonden een potlood of een pen, of iets anders dat lang en smal is.
Het spel:
De bedoeling is om de pen op je rug in de fles te krijgen. Dat doe je door met een beetje gebogen kieën boven de fles te gaan hangen. Tussen je benen door kijken goed en mikken.
Wie het eerste klaar is heeft gewonnen.

Snoepje duiken
Een leuk spelletje voor kleine durfals is Snoepje duiken.
Je hebt daarvoor een wijde teil, water en een snoepje nodig. (En een handdoek om je mee af te drogen na afloop...)
Zet de teil - half vol met water - op de grond. Leg het snoepje op de bodem van de teil.
Nu is de opdracht om met je mond het snoepje uit de teil te vissen. Daarvoor moet je dus met je gezicht in het water!! Wie dat durft wint een snoepje.

Lepelrace
Bij lepelrace gaat het om een combinatie van snelheid en voorzichtigheid.
Je spreekt een parcour af waar iedereen langs moet lopen. Iedereen krijgt een lepel in de hand, met op die lepel een ei. (Als je bang voor viezigheid bent, neem dan in plaats van een ei een aardappel, of een citroen.)
Nu moet je het parcour gaan lopen zonder het ei dat op de lepel wiebelt te laten vallen. Wie dat het snelste kan heeft gewonnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog meer:
Zoals blindemannetje.
http://www.spelletjesfeest.nl/verjaardagspelletjes/blindemannetje.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koekhappen en stoelendans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal toernooi, levend schaken, landje veroveren, basketbal toernooi, knikkeren, frisbyen, hutten vlotten of bruggen bouwen, verstoppertje, trefbal, tikkertje, touwtje springen, watergevecht, spoorzoekertje, droping, zwemmen, hinkelen, stoepranden, vissen, kikkers en salamanders vangen, fietsen, speurtocht, skaten,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kussen gevecht.... Leuk op een paar oude matrassen of nog gaver twee kasten en een bank van een gymzaal van een school regelen, de bank over de kasten leggen en dan twee kinderen tegen over elkaar laten zitten en elkaar er af probren te meppen.... zorg dan ook voor matrassen onder het toestel natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar eens lekker snuffelen op de site-Doos vol plezier.nl

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit in Rotselaar de "Rakker van Rotselaar" georganiseerd; bestond uit alle (toen) bestaande straatspelen, steppen, fietsen, rolschaatsen, go-karrijden en steltlopen; voor steppen en fietsen werd met behulp van stoepkrijt en eenvoudige hindernissen(kegeltjes, plastic flessen, houten planken, kratten, enz.) een behedigheidsparcours uitgezet; voor rolschaatsen en go-kar een slalomsnelheidscircuit; intussen zouden ook skatebord, blades, wave- en S- boards kunnen toegevoegd worden, telkens met een combinatie van snelheid en behendigheid; voor het geheel wordt een klassement opgemaakt met onderscheid tussen jongens en meisjes en leeftijdscategorien