Hoe lang gaat doorgaans een elektrisch scheerapparaat mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.5K

Het beste antwoord

Daar kun je eigenlijk nauwelijks iets over zeggen. Meestal geldt voor allerlei apparaten een soort gemiddelde levensduur. D.w.z. na die tijd wordt de kans op pech aanzienlijk, of is de boel verouderd. Zo geldt b.v. voor televisies 8 jaar, koelkasten 10 jaar, CV-ketel 15 jaar en computers hooguit 4 of 5 jaar.

Maar natuurlijk hoeft dat gemiddelde voor een scheerapparaat voor jou helemaal niet te gelden. Het ligt er maar aan hoe je er mee omgaat. Scheer je je dagelijks één maal? Zware baardgroei? Maak je het geregeld goed schoon? Laat je de accu steeds helemaal leeglopen voor je 'm oplaadt? Loop je er mee te sjouwen (veel mee op reis)?

Voor een scheerapparaat zal zo'n 10 jaar gelden denk ik, maar voor jou kan best gelden dat 'ie 25 jaar meegaat. En de kans op veroudering is m.i. hier ook niet zo groot. De meest opzienbarende nieuwe snufjes hebben we wel gehad dacht ik, of het moet zijn, dat je per se tijdens het douchen wilt scheren ;-)

In de consumentengids is zojuist een grappige serie artikelen beeindigd over mensen die lang met iets doen. Mensen die al 45 jaar met een zelfde koffiezetapparaat in de weer zijn, of 55 jaar met een wasmachine. trek je dus niks aan van gemiddelde levensverwachting van apparaten; wees er zuinig op, onderhoud het goed, en je zult zien, je spullen gaan jaaaaaren mee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

10+ jaar

Het scheerblad is iets wat tussendoor wel vervangen kan worden.
De accu kan wel al eerder heel slecht worden, maar dan nog moet het apparaat het op de netspanning blijven doen.
Je kunt ook eventueel de accu laten vervangen.