Enkel voor linkshandigen: wat vind jij van linkshandig zijn? zie je voordelen aan links zijn? antwoord in één zin!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het jou niet lukt om je vraag in 1 zin te formuleren, waarom moeten wij dat dan wel doen met ons antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik veeg me reet af met links telt dat ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL Hersencel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel me toch een beetje buitengesloten als rechtshandige. Goed punt trouwens Maartje!

Antwoorden (18)

Ik ben links. Alles went en uiteindelijk ga ik toch steeds meer met rechts overpakken (behalve schrijven en eten). Veel nieuwe dingen (zoals computeren met een muis) leer je van een ander en leer je dus met rechts aan. Maar timmeren en afwassen bijvoorbeeld leer ik mezelf toch weer automatisch met links aan, je blijft tenslotte links en de coördinatie met links is dus beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
In één zin: ik ben ik en ik ben links, eigenlijk is het wel leuk om een beetje uniek te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn voordeel zie ik in de oorsprong van het linkshandig zijn, want het komt namelijk door een meer ontwikkelde rechter hersenhelft en daardoor ben ik muzikaal en heb ik ruimtelijk inzicht en dat is heel handig!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk: ik ben ook wel redelijk muzikaal en ruimtelijk inzicht is goed ontwikkeld bij mij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij dus niet....
wel links, niet muzikaal en weinig orientatievermogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je wel echt links dan? ;-) Eigenlijk zegt het weinig: iedereen is uniek en heeft eigen talenten; ja toch?
Grote voordelen zijn er bij het sporten : bij bijv. tennissen en schermen is een linkshandige tegenstander altijd een extra opgave, als je gewend bent meestal met rechtshandigen te spelen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben linkshandig en ik vind het eigenlijk gewoon prima. Het is soms lastig met, hockeysticks, scharen of blikopeners. Of als je naast een rechtshandig iemand aan tafel zit (stoten). Maar verder. Ach... het is gewoon zo. Voordelen zie ik zo 1-2-3 niet eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook linkshandig, maar omdat ik niet anders weet, zie ik ook geen voordelen of nadelen.
Hetzelfde geldt denk ik voor rechtshandigen, je weet niet beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadeel is bij schrijven dat je meteen over de inkt heen veegt en een blauwe handpalm krijgt ( vooral vroeger op school met die vulpennen )

kan veel meer zeggen maar je wil maar 1 zin ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ergste is dan nog het schoolbord, vind je ook niet? Whiteboard of krijtbord maakt dan niet eens uit, ik kan er sowieso niet op schrijven...
rebecca
13 jaar geleden
een bord is idd ook niet mijn sterkste punt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben hartstikke links maar heb van uitvegen gelukkig geen last. Wel baal ik als linkshandige vaak van de rand bij ingebonden schriften etc... kom ruimte te kort :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herkenbaar...
haal blaadjes uit multomappen altijd eerst los.
en altijd een blauwe hand
Omdat in deze wereld rechtshandigheid de norm is, en ik als linkshandige dus voor heel wat handelingen zelf heb moeten uitvinden hoe ze verricht moeten worden, ontwikkelde ik een zekere eigengereide creativiteit die absoluut in mijn voordeel werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft geen voordeel of nadeel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, echt wel!
merk het echt dagelijks
Ik ben linkshandig in het opsmeren van scheerzeep. Dat is mijn enige linkshandige voorkeur , scheren met scheermesje doe ik met rechts.

Dus het voordeel is dat ik één hand besmeur met scheerzeep en dat ik die dus niet hoef af te wassen voordat ik ga scheren. Zo kan ik nog wat scheerschuim bijsmeren.

O ja , antwoorden in één zin daar doe ik niet aan :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelijk heb je, als er nou ook nog voorwaarden voor antwoorden van de gebruikers zelf komen is toch helemaal te gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met mes en vork heb ik ook problemen
ik kan alleen snijden met links, maar ook alleen raak prikken met links. wissel tijdens het eten dus continue van bestek.
taak van de rechterhand: het niet gebruikte gereedschap klaar houden om aan te geven.
Bij squash won ik vaak de eerste 5, 6 punten voordat de tegenstander inde gaten had dat ik links was; bij schaatsen ben ik het nadeel omdat ik liever met de klok mee de baan rond wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben linksvoetig en rechtshandig, en als het er op aankomt, ja dan ben ik met mijn vork en mes als een linkshandige bezig, vraag mijzelf ook af waarom en hoe dit kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man was linkshandig, maar vroeger mocht dat niet, dus moest hij per se rechtshandig worden en nu
is hij dubbelhandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bewezen dat mensen die linkshandig zijn
De reactiesnelheid sneller is dan rechtshandigen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik ben linkshandig en dat was altijd handig bij volleybal, het duurde namelijk meestal een tijdje voor het blok van de tegenpartij doorhad dat ze meer naar buiten moesten blokken! Heeft menig puntje opgeleverd ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heb ik met heel veel dingen moeite.

autorijden (stuur zit aan de verkeerde kant, schakelen ook, auto's rijden aan de verkeerde kant)
naaimachine, freesmachine, zaagmachine, piano (lage tonen horen rechts) gitaar spelen, scharen natuurlijk, schrijven (blauwe vlekken en onleesbaar schrift)
computermuis ligt verkeerd (al hou ik wel de linkermuistoets voor klikken en rechts voor eigenschappen, maar ik houd gewoon mijn hand scheef erop en klik met middelvinger ipv wijsvinger)

schroefdraad en kranen open of dichtdraaien. Ik kan meer kracht zetten met losdraaien dan met vastdraaien.
Ritsen en knopen en allerlei slutingen. het snijvlak van een mes zit aan de onderkant. het motiefje van het theekopje zit aan de achterkant.
de gleuf voor de fiets als je de trap op wil bij het station zit aan de verkeerde kant.

ik heb aan 100 zinnen nog niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
J kan er minder mee doen.
Een zin^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrouw is linkshandig. Ik heb haar nooit gehoord over voor- of nadelen van het linkshandig zijn. Alles doet ze moeiteloos en goed. Wel is het zo dat linkshandige mensen statistisch gezien korter leven (zijn vaker bij ongelukken betrokken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook links en voordelen zie ik er niet aan net zo min als een rechtshandige ook niet beter weet .