Is er een natuurlijk manier om muizen weg te jagen behalve katten? Ze komen op het konijnenvoer af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

je kan altijd muizenklemmen zetten, als dat is wat je bedoelt? als je ze niet wil doden, dan weet ik geen manier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga na hoe ze binnenkomen en daar zit dus je probleem, dat kan je dan makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld het gat te dichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef die muizen geen konijnenvoer meer te eten.

Dus zet dat op een plek waar dat het geen muizen aantrekt. Dat helpt al een stuk. Je kunt ze dan ook afvangen en elders weer loslaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het komijnen voer opbergen in een ijzer blik met een deksel erop
en onder het konijnen hok waar het uitvalt meerdere keren opvegen zo hou je het schoon en muizen hebben niks te eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je konijnen hebt zullen ze blijven komen; dus wil je op een natuurvriendelijke manier van de muizen af dan moet je afscheid nemen van de konijnen en alles goed schoonmaken.

Anders blijft er alleen nog maar de klem over om dit euvel op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een natuurlijke manier is er niet, muizen en voer gaan bijna altijd samen.
Stop de muizengaten dicht en sluit het voer goed af, dan nog zullen muizen de weg vinden naar het voer bij de konijnen.
Vallen zetten of gif strooien is dan echt het enige alternatief, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opbergen van het konijnenvoedsel en alle andere zaken die muizen graag lusten in afsluitbare emmers of containers. er zijn containers met schroefdoppen. bijzonder handig. dik genoeg, daar bijt een muis niet doorheen. ik gebruik ze ook en heb nooit last van muizen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een ongediertebestrijder erbij roept krijg je dezelfde oplossing als hierboven. Alles aan de buitenzijde afdichten en het voer in afsluitbare tonnen. Daarna gifbakjes plaatsen. Lukt het niet mag je altijd even kontakt opnemen www.ongediertebstrijden.nl

succes