Weet iemand wat de kosten van de beveiliging van Wilders zijn? Vanaf het begin tot nu en een schatting voor de komende vier jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Kosten tot nu toe volgens minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin: 10 miljoen euro.
Dit is gerekend vanaf 2004 (na de moord op Theo van Ghogh).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hebben we het nog niet over de schade voor de democratie, de verhouding allochtoon en autochtoon, de economie en de risico's die Nederlanders straks lopen in Zuid-Afrika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad nauwelijks in geld uit te drukken (maar ja, we leven in een democratie hé)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je de schade aan de democratie door het feit dat een politicus zijn standpunten niet kan uiten zonder met de dood bedreigd te worden, waardoor hij zich niet meer vrij kan bewegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulde SuzyQ! Het feit dat hij beveiliging nodig heeft zegt al genoeg over hoe het er aan toe gaat met de vrijheid van meningsuiting en de democratie! We moeten niet terugdeinsen voor bedreigingen, dan krijgen ze wat ze willen. Overigens wel een + voor dit antwoord omdat het correct is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad triest dat het zover in dit land heeft moeten komen dat we politici moeten beveiligen. Elke politicus zou in dit land openlijk zijn standpunten moeten kunnen verkondigen (zonder daarvoor op enige wijze gevaar te lopen!)