terugslaande computer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk aspect is de toeschouwer of ontvanger. In de traditionele media is er in feite een-richting-verkeer, in de nieuwe media heeft de toeschouwer een nieuwe, andere rol. Hij neemt actief deel aan het proces. Het wordt bijvoorbeeld onduidelijker wie het nieuws maakt en wie het ontvangt, denk daarbij aan de beelden van mobiele telefoons die regelmatig het journaal halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interactieve media zijn de nieuwe hulpmiddelen voor het overbrengen van informatie, waarbij het gaat om de wisselwerking tussen de gebruiker en het medium. Voorbeelden zijn internet, interactieve televisie en mobiele telefoons. De oude media (zoals kranten en televisie) zijn vooral passief, daar vindt geen interactie plaats. Bij de nieuwe media speelt interactie met de gebruiker juist een hoofdrol.
Amadea