Hoeveel liter vloeibaar gas is er nodig voor 1 cuub gas ??? herman

Gasmeters tellen in liters of in gasvorm ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.2K

Het beste antwoord

De gasmeter bij jou in de meterkast telt de kubieke meters gasvormig aardgas (methaan) die je gebruikt in je huis.

Om methaan vloeibaar te maken moet je of hoge druk toepassen, of hele lage temperatuur.

1 liter vloeibaar methaan zal na verdamping bij 0ºC 578 liter aardgas opleveren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor je tweede vraag: gasmeters meten in gasvorm.
Dat geeft gelijk een discussie, als de gasleverancier x kuub gas in de leiding stopt, komt aan de andere kant niet altijd dezelfde hoeveelheid aan. Indien de druk en/of temperatuur onderweg verandert, verandert ook de hoeveelheid gas.