Is het strafbaar om voor de grap 0800 nr.s te bellen

Ik belde van middag porsche op, en toen zij ik dat ik een porsch qarerra wou kopen en hoe duur dat was. Ik had nr. Geheim gemaakt maar toch konden ze het zien dus hun terug bellen, en toen gingen ze dreigen met politie. Was ik strafbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee hoor, een nummer bellen en informatie vragen is niet strafbaar. Dat ze het niet leuk vinden omdat jij hoogst waarschijnlijk toch geen Porsch gaat kopen, ja dat is jammer.

lijkt me niet, dus hij blufte. zou ik ook doen. op een callcenter werken is al zo'n k*tbaan...

Ik denk niet dat het strafbaar is, zo lang het niet om een hulplijn of nooddienst o.i.d. gaat. Het is wel ontzettend kinderachtig. En blijkbaar heeft Porsche ervaring met dit soort flauwekul, dus kunnen zij het wel aangeven bij de politie als oplichting.

Je kunt je nummer wel geheim maken, maar zo'n knullige actie hebben ze snel door. Iemand die echt geïnterresseert is in een Porche CARRERA!! die belt niet op met de vraag wat het kost! Als je dit blijft doen kun je daarvoor gestraft worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100