Wat kun je het beste doen als je merkt of hoort van anderen dat er negatief over je gepraat word

Moet je er op ingaan om ze vast te lullen, of moet je juist er niet op reageren en wachten tot het stopt. Ik vind het echt heel moeilijk, er word online over me gelult.. is nu al de 4e x dat het gebeurt, ik word er GEK van.. ik wil er iets van zeggen maar toch ook weer niet omdat ik het dan alleen maar erger maak, of aan haar vragen wat haar probleem nu naar mij toe is. Als ik er niet op reageer houd het dan sneller op denk je?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Jij maakt iets los in anderen... Kijk daar gewoon naar, geloof niet dat ze het over Jessie hebben. Jessie is maar een idee, een overtuiging... Jij bent wie je bent en daar kan niemand iets over zeggen. Als ze gelijk hebben dan wees dankbaar dat zij jou iets hebben kunneen laten zien wat je eerst niet zag. Als ze geen gelijk hebben dan wees net zo dankbaar, want dan weet jij iets veel beter dan zij, zij zagen het niet goed en ze komen er wel een keer achter later...

Toen ik jaren geleden in India was, bij Osho in een groep, fresh beginnings. Toen was daar een duitse vrouw en die had net als jij last van commentaar. Bij haar zat dat vooral in haar uiterlijk. Toen vroeg de groepsleider of ze er vanaf wilde. Ze antwoordde jazeker wil ik dat.
Toen vroeg de leider of ze naar het midden wilde komen, zich uit te kleden en aan iedereen te vragen wat ze ervan vonden. Iedereen gaf een antwoord. Te dikke billen. Te grote kin. Mooie borsten. Mooi haar. Maar het waren allemaal andere meningen. Ze hoorde ze allemaal aan en ging gelukkig weer zitten. Het probleem was opgelost... Iedereen denkt er het zijne van, waarom hecht je zo aan juist die ene mening die jou toevallig net zo veel pijn doet. Geloof het gewoon niet en denk er zijn zo veel meningen. Laat maar gewoon...
En ga door met leven, sta nooit stil...

OOK DIT GAAT VOORBIJ...

doei doei
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eerst negeren, als je merkt dat dat niet werkt dan zou ik zo proffessioneel mogelijk een gesprek aangaan. Niet boos worden, netjes vragen wat er nou aan de hand is en waarom? En op welke manier dit volgens jou kan stoppen.
Beetje hetzelfde idee als bij pesten eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een rijmpje opzeggen:

'Het ware te wensen dat alle mensen, met al hun gebreken, zichzelf eens bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over anderen te praten'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die vind ik wel heel mooi! ik zet het gelijk op hyves neer haha!
Assertief optreden en de dialoog aangaan. Roddel of achterklap is de kanker van elke onderneming.Dus uitroeien van in het begin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Begin met je af te vragen waarom ze over je praten? Is er iets van waar of een beetje waar? Wat is de aanleiding van deze ellende? Indien er echt helemaal niets van waar is ,dan zal het vanzelf wel stoppen, want roddels worden gevoed door geruchten dat ergens van daan moet komen. Is het wel waar of ook maar een beetje waar, dan moet je ze gewoon gelijk geven, eerlijk vertellen hoe het zit. Even heel vervelend voor jou, maar het stopt dan het snelst omdat er dan geen prikkel meer is om door te gaan. Juist door keihard alles te onkennen geeft ze een rede om juist wel door te gaan. Dan wordt het echt modder gooien. Alleen jij weet hoe het echt zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onthoudt het volgende:
"Je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een koets."
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je eerder kritiek krijgt van minderen dan van meerderen, EN dat je eerder kritiek krijgt dan complimenten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roddel is een uiting van onvrede. Waar ligt de oorzaak? Is het jouw functioneren binnen de groep; stel je je soms niet sociaal op of is men alleen maar jalours?
Als het jalouzie is krijg je natuurlijk geen echt antwoord en om die reden heeft erop ingaan meestal weinig zin; dan laten ze je aandacht besteden aan iets wat niets oplevert.
Misschien ben je gewoon anders dan die anderen en moet je dat accepteren; je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Dat je er gek van wordt laat zien dat je je wel erg afhankelijk van een ander zijn oordeel opstelt: zijn ze dat echt waard?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Negeer dit in eerste instantie, maar vergeet het niet. Wacht op dat ene moment dat je de persoon in kwestie spreek...

'Ik merk het in het dagelijkse leven ook dat er in mijn stamkroeg over mij gesproken wordt. Maar wat wil je met een "mysterieus" verleden...

De reden van dit verleden gaat hun en jullie niets aan. Maar ik negeer het, maar vergeet het niet. Ooit confronteer ik ze hier mee...'

Je moet gewoon voorzichtig blijven met wat je online zeg. Want net zoals je "in real life" zult ervaren. Als wat je zegt kan tegen je worden gebruikt...

En zoals mijn opa altijd zei: "Weet wat je zeg, maar zeg nooit wat je weet!"