Oordoppen voor festivals, maar welke?

hey hallo,

Ik ga binnenkort naar een paar festivals en weet ik dat goede oordoppen van belang zijn voor je gehoor.
Nou heb ik op het internet lopen kijken en zag ik een paar oordoppen voor ongeveer 15 euro (Alpine hearing protection)
Nou hebben mijn vrienden op maat gemaakte oordoppen en zij raden mij dat aan om te doen maar dan gaan de prijzen wel ineens heel scherp omhoog.

Heeft iemand hier enigzins ervaring met kant en klare oordoppen, hoe waren deze en waar heb je deze gehaald?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Ik ken het probleem en ben al geruime tijd op zoek naar goed passende oordoppen. Ik heb verschillende geprobeerd. Het nadeel is dat bij niemand beide oren hetzelfde zijn. De ene is groter of wijder dan het andere oor. Ik heb een poosje kant en klare geprobeerd van de Hans Anders. Dat was een doosje met 4 maten oordoppen, dus 4 paar in 1 verpakking. Dan kun je bv een medium voor het ene oor en een small of large voor het andere oor gebruiken. Maar ik heb uit ervaring gemerkt dat ze toch niet goed werken. Juist door de verschillende oren. Nu een poosje terug toch op maat gemaakte gekocht en ik verzeker je: super! Werken perfect, je voelt ze niet zitten en je ziet ze ook niet gelijk. Het is even een uitgave idd maar echt een goede keuze, je gehoor is erg belangrijk! Succes!

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik heb ze bij Beter Horen gekocht. Gelijk een gratis hoortest gedaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik al sinds het eerste begin Alpine Partyplug tijdens festivals. Je ziet ze steeds vaker bij andere bezoekers dus je hoeft je minder te schamen dan vroeger.

Afgelopen week heb ik de vernieuwde editie van Alpine gekocht, dit keer de slaapuitvoering. De slaapuitvoering is zeer stil en voorkomt dat je last hebt van gesnurk van andere mensen of geluiden van de buren.
De pasvorm van de vernieuwde variant is perfect. Waar het met de oude variant soms een beetje prutsen en priegelen was schuift deze makkelijk mijn oren in. Heel fijn.

Door bovenstaande argumenten en doordat het rubber zacht wordt in je oor waardoor het een betere pasvorm aanneemt is het naar mijn mening niet nodig om oordoppen op maar te bestellen.