Hoe kun je het best afkicken van laptop?

De laatste tijd zit ik erg vaak op mijn laptop. Vaak omdat ik me verveel en dan kijk ik uren achter elkaar filmpjes, maar daarna heb ik spijt omdat ik zoveel uren verspild heb. Ik zit al bijna nooit op mijn telefoon, dus daar ben ik al vanaf, maar mijn laptop wil maar niet lukken? Tips?

7 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oplader wegleggen of afgeven aan iemand anders. Tijd instellen per dag (soort filter) waarna je laptop vergrendeld Of gewoon naar buiten gaan.
Ritsuka
7 jaar geleden
Kun je via de router internet laten blokkeren op de laptop buiten bepaalde tijden?
Je hebt van die parental control programma's voor limieten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoek iets anders nuttigs om te doen, zoek een hobby.

Het beste antwoord

Wat je nu doet en wat ook geadviseerd wordt elders, is een andere 'verslaving' beginnen ... eerst je phone, nu je laptop daarna een desktop... , maar dat is geen antwoord, geen oplossing .

Als je nu uren doorbrengt met filmpjes op de laptop en dat buiten werk-/ studeer-/ schooltijden om doet, is het geen kwestie van verveling, maar verslaving.

De enige manier om hier vanaf te komen is het te VERVANGEN door IETS ANDERS. Als je zoveel tijd "over" hebt , zou je het of leuk of nuttig kunnen besteden.

Leuk : nieuwe hobby , sport , met vrienden
Nuttig : bijbaantje , je moeder helpen , vrijwilligerswerk

>Verveling is niet wat het probleem is. <
Je hebt gewoon te veel tijd en DUS ga je filmpjes kijken. Je zou je tijd beter kunnen besteden. Neem een week bijvoorbeeld de tijd om hierover echt na te denken : wat wil ik , wat kan ik ; ...en vergeet vooral niet : wat vind ik leuk! :-)

Antwoord

Als je zoveel tijd hebt , zou je andere dingen kunnen doen. Maak jezelf blij , ga iets leuks doen; wat je trouwens ook kunt overwegen is jezelf nuttig maken > vrijwilligerswerk , je zou zoveel goeds kunnen doen, andere mensen blij maken.

Er worden altijd vrijwilligers gevraagd op allerlei gebied. Kijk maar eens bij 'vrijwilligers gezocht'.

Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hahah ik zit in het zelfde schuitje :P

er zijn eigelijk twee dingen die je kan doen:
1) maak de verslaving deel van wie je bent.
2) doe iets anders wat je leuk vind, sport, lezen, werken ect...

persoonlijk koos ik voor optie 1 :P
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt je mobieltje vervangen voor een laptop.
Vervang je laptop voor een desktop.
Als de desktop ook verslavend werkt kun je dat weer vervangen door de films in de bioscoop te kijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laat iemand je laptop bij zich houden waardoor het onmogelijk voor je is om erop te gaan. Dan ga je nadenken over alternatieven. Denk dan aan sport of iets met je hobby.