Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

19 met een dochtertje en nog bij ouders wonend, het gaat niet meer thuis,Hoe kan ik mijn situatie verbeteren?

Hallo,
Ik ben 19 jaar en heb een dochtertje van 2.
Ik ben nog inwonend bij mijn ouders, met nog 2 broertjes met zwaar adhd. Al enige tijd gaat het niet meer thuis, knallende ruzie, stress voor ieder etc.

Ook heb ik een vriend en hij doet nu begeleid wonen. Hier kan ik helaas niet bij intrekken.

Erbij te zeggen dat mijn moeder ook mijn geld in beheer heb, en ik daar niets van terug zie. Ik heb hier geen zeggenschap over. Ik weet niet eens hoeveel erin en eruit gaat.

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk het huis uit, maarja, ik studeer nog (opvang zou mogelijk zijn) en heb geen vast werk.

Ik hoop op wat serieuze reacties, want ik zit er letterlijk mentaal doorheen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
951

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is goed dat je aan de bel trekt, Tiffany!
De sfeer in je ouderlijk huis klinkt niet als de juiste om te studeren , laat staan om een klein kindje een stabiele omgeving te bieden om in op te groeien .

Het eerste waar ik aan denk is : Maatschappelijk Werk en vervolgens eventueel de Sociale Dienst. Dit kun je doen als Maatschappelijk Werk dit de goede volgende stap vindt.

Ga langs bij Maatschappelijk Werk, neem mee wat je kunt aan papieren administratie, vergeet je ID-kaart niet. Vraag om hulp bij het beoordelen en adviseren van je mogelijkheden. Of en hoe je uit huis kunt en hoe snel. Vertel duidelijk dat je aan je grens zit/er doorheen zit.
Je hebt het over JOUW geld, studiefinanciering? Je woont in je ouderlijk huis, zij betalen alle kosten, is het dan niet logisch, dat je daaraan meebetaalt?

Je hebt een dochtertje van 2.