Mijn vriendin wil afvallen maar ze is al heel dun en licht wat kan ik tegen haar zeggen waardoor ze zich beter voelt of niet meer wil afcallen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
Ritsuka
8 jaar geleden
stel eventueel voor dat ze hiermee naar de huisarts gaat, mogelijk heeft ze professionele hulp nodig.
Erna55
8 jaar geleden
Bekijk samen met haar haar BMI.
Wanneer dit echt al onder de gezonde grens is, dan zou er sprake kunnen zijn van een eetprobleem. Hiervoor kan ze hulp zoeken.
Ze moet dit wel zelf willen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heeft ze het gevoel dat ze te dik is, dat kan ook plaatselijk zijn. Ik denk dat je haar goed duidelijk moet maken dat je haar prachtig vind zoals ze nu is, vertel haar daarna eerlijk waarom jij niet wil dat zij af gaat vallen, als je daarbij emotioneel wordt, laat dat dan gaan, ze mag zien hoe erg jij dat vind. Gaat ze toch op dieet, aarzel dan niet haar ouders te waarschuwen, ook al heeft ze je gevraagd dat niet te doen. Soms moet je uit liefde dingen doen, die de ander niet wil om je geliefde te beschermen. Wonen jullie samen, dan kun je haar zelf bij de arm nemen en naar de huisarts brengen, nadat je een afspraak hebt gemaakt.

Antwoorden (2)

Begin van anorexie? Tracht haar te bepraten,eventueel met hulp van vrienden,dat ze een dokter +eventueel psycholoog raadpleegt.
fremar
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Plus. Waar komt die domme min vandaan?
Ik heb ook meegemaakt dat een vriendin een vorm van anorexia had waar ik pas achteraf achter kwam. Het is heel moeilijk om in te schatten hoe een persoon reageert op jou reactie over haar afval gedrag. Ieder persoon is anders maar het is sowieso verstandig om een volwassene in te lichten. Als vriendin kun je niks anders doen dan haar steunen en aanmoedigen om haar eetgedrag te veranderen.

Sophie