Ik wil eigen ontwerp knuffels laten maken door een naaister. hoe regel ik dit zakelijk gezien met haar?

Ik kan haar alle materialen en ontwerpen aanleveren. De producten wil ik zelf gaan verkopen. Wat betaal ik haar of wat is een mooie constructie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.2K
ronron1212
8 jaar geleden
Zij zal haar uren betaald willen krijgen. Dat licht dus erg aan het werk dat ze moet doen.
Ivana
8 jaar geleden
Worden knap dure knuffels in vergelijking met de knuffels die in het buitenland worden geproduceerd. De vraag is dan of je er nog wat op kan verdienen. Ik heb heel wat knuffels voor kleinkinderen gemaakt, maar een complete pop met kleertjes kost me al gauw anderhalve dag en ik ben geroutineerd naaister. Zo'n pop is voor de handel niet meer te betalen. Stel dat ze over een hondje een halve dag doet. Dat is minimaal 3 uur. Kost dus waarschijnlijk 25 euro. Hoe wil je daar nog iets aan verdienen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor deze inzichten. Het wordt nog een hele toer zo te zien.
Antoni
8 jaar geleden
Misschien is men wel bereid (extra) te betalen voor gepersonaliseeerde knuffels, dus aangepast aan heel specifieke persoonlijke wensen van de koper.

Het beste antwoord

Je rekent eerst uit voor welk bedrag je ze zou willen verkopen, rekening houdend met het bedrag wat je in de winkel voor een product van vergelijkbare kwaliteit en omvang betaalt. Want meer zal een consument er waarschijnlijk niet voor over hebben.

Daarop breng je in mindering: de inkoopprijs van de materialen, overige kosten die je zelf hebt (site? drukwerk? telefoon?) en het bedrag wat je per product wilt verdienen. (Bedenk dat je ook belasting moet betalen over de verdiensten).

Het bedrag wat nu nog over is, zou voor de naaister kunnen zijn. Die zal uitrekenen hoe lang ze over een product doet en daarna een bepaald bedrag in gedachte hebben. Als we uitgaan van een bedrag van ongeveer een tientje per uur (iets meer dan het minimumloon) dan worden het prijzige producten, vermoed ik.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor dir heldere antwoord.