Ik wil eigen ontwerp knuffels laten maken door een naaister. hoe regel ik dit zakelijk gezien met haar?

Ik kan haar alle materialen en ontwerpen aanleveren. De producten wil ik zelf gaan verkopen. Wat betaal ik haar of wat is een mooie constructie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je rekent eerst uit voor welk bedrag je ze zou willen verkopen, rekening houdend met het bedrag wat je in de winkel voor een product van vergelijkbare kwaliteit en omvang betaalt. Want meer zal een consument er waarschijnlijk niet voor over hebben. Daarop breng je in mindering: de inkoopprijs van de materialen, overige kosten die je zelf hebt (site? drukwerk? telefoon?) en het bedrag wat je per product wilt verdienen. (Bedenk dat je ook belasting moet betalen over de verdiensten). Het bedrag wat nu nog over is, zou voor de naaister kunnen zijn. Die zal uitrekenen hoe lang ze over een product doet en daarna een bepaald bedrag in gedachte hebben. Als we uitgaan van een bedrag van ongeveer een tientje per uur (iets meer dan het minimumloon) dan worden het prijzige producten, vermoed ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100