wat ligt er onder het strand?

als bijvoorbeeld gaat graven, hoe diep moet je graven tot je iets anders hebt dan zand en wat is er dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van waar je precies bent.

Uiteindelijk kom je altijd uit op de aardkorst, een dikke laag steen tussen ons en de magma die in de aarde zit.

In nederland kan je oa tegen komen: Veen, klei, zout, aardgas.

zie ook http://www.geologievannederland.nl/dwarsdoorsnede

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zand / grond pakket bij de noordzee is ruim honderd meter dik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nog veel meer strand,alleen zal dat op een bepaalde diepte vermengd worden met (zee) water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat varieert. Het zand op een strand kan enkele tientallen centimeters diep zijn tot enkele tientallen meters. Als je fiks doorgraaft kom je daarna uit op rotsen van een basaltachtige structuur. En als je daar ook doorheen graaft...., nee, begin hier maar eerst eens mee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we iets onderzoeken dan doen we het wel meteen door middel van een diepgravend onderzoek, dus wat komt er dan?
AWM
13 jaar geleden
Ga eerst nou maar eens scheppen. Ik wil je wel verklappen dat het steeds warmer wordt...