Wie heeft ervaringen met Apple PC's en toetsenborden?

Hier een beetje extra uitleg:

Ik heb een vraag, wie kan helpen...

Ik wil een Apple PC kopen, maar ik wil dit of een gelijkaardig toetsenbord erbij gebruiken, zie link, maar gaat dat wel op een Apple PC?
Ik meen dat dit soort toetsenborden voornamelijk bij windows-pc's gebruikt worden en Apple ps's hebben bij mijn weten geen verlichte toetsenborden, vandaar mijn vraag, let wel, ik heb het niet over laptops.
Het gaat mij dus voornamelijk om een goed toetsenbord met verlichte toetsen en een numeriek toetsenbord die ik op een PC van Apple wil gebruiken.

Zie link: http://tweakers.net/productreview/118110/logitech-g510s-gaming-keyboard-qwerty.html.

wie weet iets over de ervaringen?

Ik dacht, die toetsenborden werken via USB en ook een Aplple pc heeft usb poorten hé? Maar pakt dat wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.1K
capthavoc
8 jaar geleden
Een gaming toetsenbord voor een mac heeft eigenlijk geen zin, een gamemachine en mac is en contradictus in terminus (of zoiets)
bovendien waarom games kopen voor mac die gewoon overpriced zijn op een overpriced machine ?
Maar mocht je zeg maar een mac en windows pc met een keyboard kvm switch gebruiken om een windows pc en en mac te bedienen zal het zeker geen probleem zijn.
tenzij je windows op die mac gaat gebruiken en dan waarom dan een mac ? Elk usb toetsenbord zal gewoon werken
op eventueel programmeerbare toetsenborden na denk ik. maar de led verlichting werkt wel gewoon standaard tenzij hij verschillende kleuren zou moeten geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook programmeerbare knoppen en meerkleurig licht is wellicht in te stellen met: http://support.logitech.com/en_us/software/logitech-control-center-for-macintosh-os-x

Antwoorden (2)

Tod Walker heeft daar ervaring mee:

Althans die schrijft hier
http://blog.logitech.com/2013/04/19/logitech-g-products-now-support-mac-os/
dat jouw specifieke keyboard nu zelfs erkende ondersteuning heeft onder OS X (het OS van Apple).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mr. Tomaat? En alle anderen die reageerden, Ik dank jullie bij deze toch ook, want zonder Mr. Tomaat kende ik het antwoord van Tod niet, een antwoord waar ik wel iets aan heb. En ik dank de anderen voor de poging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet voor dit of voor dat, ik stelde dat ik het niet over een Mac had maar wel over Apple? Blijkt Mac en Apple dan het zelfde te zijn? Of is een Mac gewoon iets VAN Apple? En deze discussies tussen jullie en mij, zeer verrijkend, daar leert iedereen wat van, zie voorbeeld, ook zit zou een hulp kunnen zijn, voor mezelf en voor vele anderen, op PC en Mac en Apple gebied, de reacties lijken een beetje op de discussie tussen jullie en mij, en daar leerde ik nog het meest van. Zie link http://www.apparata.nl/nieuws/de-6-grootste-verschillen-tussen-mac-en-pc-7096
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh zie nu pas dat je hebt gereageerd. Alle PC en laptopproducten van Apple dragen de naam "Mac". Macbook(laptop), Mac Pro(desktop), iMac(all in one). en de Mac Mini.
http://www.apple.com/nl/mac/
Komt nog van de oude naam:
Apple Macintosh
https://nl.wikipedia.org/wiki/Apple_Macintosh Elk Logitech toetsenbord past, werkt en wordt zelfs ondersteund. Apple verkoopt niet zelf zulke toetsenborden, maar een Logitechtoetsenbord kan je er gewoon mee gebruiken.
ik ben inmiddels een jaren lange gebruiker van macs

zo'n beetje alle windows toetsenborden werken op mac. het enigste verschil is dat de cmd toets van de mac er anders uit ziet > dit is namelijk het windows logo. voor de rest is alles identiek