Wij gaan begin mei 2-3 maanden reizen, wat adviseren jullie in verband met het weer, Midden Amerika of Zuidoost Azie?

Vriend en ik gaan begin mei 2 tot 3 maanden reizen we twijfelen tussen Zuidoost Azie en midden Amerika.
Vooral ivm met het weer ik lees overal dat in de periode dat we gaan we midden in het regenseizoen zitten(midden Amerika). We kunnen best wat regen hebben maar we willen niet weken achter elkaar regen hebben.
Dus welk continent adviseren jullie ivm het weer?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.2K
ronron1212
8 jaar geleden
zuidoost azie
November t/m februari: het is dan droog en relatief koel met een gemiddelde temperatuur van 30 graden
Maart t/m mei: heet en droog met temperaturen tot 40 graden
Juni t/m augustus: heet en veel regen waardoor de luchtvochtigheid erg hoog is en het erg benauw kan zijn
September t/m begin november: koel en nat http://travel.blog.nl/beste-reistijd/2010/01/23/de-beste-reistijden-wereldwijd-check-de-beste-reistijden-kalender
Thecis
8 jaar geleden
Persoonlijk zou ik ook Zuid-Oost Azie aanraden.
Maar dan wellicht meer vanwege het wat meer veilige karakter. Met midden Amerika heb ik toch het gevoel dat juist daar een heleboel onveilige steden liggen.
Maar ik zou ook bevooroordeeld kunnen zijn hierin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ongeacht wat je kiest , zou ik volgend jaar gaan. Als je nu nog niet weet wáár je heen wilt , hoe kun je dan nog goed voorbereid weggaan? Begin mei is over 2 maanden.
Kom je dan niet tijd te kort om alles nog te regelen, onderzoeken?

Antwoorden (1)

Op dit tijdstip ligt het ITCZ noordelijker dan normaal. Dit betekent dat het lagedrukgebied achter de himalayas ligt, als je naar India of een ander land dicht bij de Himalayas gaat regent het daar heel veel. Maar wanneer je meer naar het zuid oosten gaat komt de wind vanuit het binnnenland van Australië en zou het dus droger moeten blijven.