Is het onderzoeksbureau GlobalTestMarket te vertrouwen?

Tegenwoordig zijn er veel valse e-mails. Gisteren kreeg ik een mailtje van dit onderzoeksbureau in mijn hotmail met de boodschap dat ik mijn lidmaatschap moest/mocht activeren. Het mailtje was wel gestopt door Google en zat in de rubriek ONGEWENST. Ik heb me nooit bij dit onderzoeksbureau aangemeld en toen ik verder keek zag ik dat ze al mijn gegevens, te weten naam, adres, leeftijd en zo al hadden ingevuld. Hoe komen ze daaraan? En zijn ze te vertrouwen? Ik ben wel ingeschreven bij andere onderzoeksbureau's. Ik vind dit zo'n rare link die ik uit de balk bovenin het mailtje gekopieerd heb dat ik het niet vertrouw. Hun naam staat er helemaal niet in.

https://dub124.mail.live.com/?tid=cmLw6nzpLN5RGaTgAeC8zd3g2&fv=1&fid=fljunk

Toegevoegd na 23 uur:
Er schijnt de beantwoorden en reageerder op mijn vraag iets te ontgaan, nl dat ik aangespoord word mijn account te activeren. IK HEB DAAR GEEN ACCOUNT om de doodeenvoudige reden dat ik me daar nooit heb ingeschreven.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (2)

Lijk mij heel betrouwbaar,is al lang in Nederland actief:
GlobalTestMarket is een internationaal georienteerd marktonderzoekbureau, en is ook zeer actief in Nederland. Via GlobalTestMarket kunt u als panellid online enquetes invullen over nieuwe producten en diensten. U krijgt hiervoor punten (MarketPoints), welke uitbetaald worden via een bankoverschrijving op uw rekeningnummer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit onderzoeksbureau is opgericht in 1999 door een bedrijf genaamd Global Market Insite. Het bedrijf voert marktonderzoek uit over een scala van onderwerpen zoals auto's, films, producten en gebeurtenissen. Bij deze site word je uitbetaald in geld en de minimale uitbetaling bedraagt €50,00. Je krijgt uitbetaald in punten die per stuk €0,05 waard zijn (dus uitbetaling bij 1000 punten). Per enquête verdien je gemiddeld tussen de 15 en 60 punten en soms wel meer. Daarnaast is er geregeld een loting waardoor je extra prijzen kunt winnen
fremar
8 jaar geleden
Je doet er verstandig aan om de reviews te lezen die gebruikers zelf aan den lijve hebben ervaren met GlobalTestMarket, en trek voor je zelf de conclusie of je het verantwoord vindt om daarmee in zee te gaan.