Hoe werkt een krasblok?

Het is een soort notitieblokje. Als je met een grijs potlood over het 'blanco' blad gaat, komt er een tekening tevoorschijn. Hoe werkt dit? Ik kan namelijk de lijnen ook niet voelen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Het beste antwoord

Het gaat hier om papier dat bewerkt is door er een figuur op aan te brengen waar potlood niet op hecht. Als je erover krast dan zie je alleen de plekken donker worden waar de kunststof laag ontbreekt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een krasblok is bedrukt met kleurloze inkt.
Door te kleuren met bv een potlood geef je de ingetekende lijnen alsnog kleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carbonpapier werd vroeger algemeen gebruikt, omdat er geen kopieerapparaten bestonden.

Het zwarte van het carbonpapier kan op papier overgebracht worden wanneer er druk op wordt uitgeoefend. Door het carbonpapier tussen twee vellen papier te leggen, en dat geheel te beschrijven of in de schrijfmachine te stoppen, komt de originele tekst op het voorste papier, en via het carbonpapier wordt dat ook doorgeslagen op het tweede vel papier. De kopie werd daarom ook wel 'doorslag' genoemd.

Soms worden meerdere papieren met meerdere carbonpapieren daartussen gebruikt, de onderste kopie was dan meestal niet goed leesbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lijnen zijn van een soort was gemaakt, als je daar met potlood overheen gaat worden die donkerder.

Toegevoegd na 36 seconden:
Het papier zelf is meestal heel glad zodat het potlood daar niet aan hecht.