in welke staat van Amerika moet ik wonen?

Hallo,
Ik wil graag naar Amerika emigreren maar ik weet niet in welke staat ik moet wonen. Ik wil in een staat wonen met aardige en openhartige mensen. Ook wil ik graag in een staat wonen met mooie bossen en natuur. Ik vindt ook criminaliteit belangrijk dus dat het in die staat niet zo hoog is. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
18K
Ritsuka
8 jaar geleden
de staten zijn ook behoorlijk groot, met grote verschillen tussen de steden in een staat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.quizony.com/which-us-state-should-you-live-in/index.html ;) Maar zonder gekheid: als je jezelf open stelt zul je ook openhartige mensen tegenkomen over het algemeen. Voor mooie bossen moet je in ieder geval niet in het zuidwesten zijn en ook niet in het midden (Death Valley)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar is op basis van de eisen die u stelt bijna niks over te zeggen. Alleen Texas al is ruim 16 keer zo groot als heel Nederland. Ook verschilt de criminaliteit en natuur enorm per staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De criminaliteit verschilt zelfs enorm per county in dezelfde staat. Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen, maar ik heb dan ook de grote steden gemeden. Zie mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kan je je wensen nog wat meer toelichten. Wil je bijvoorbeeld in een drukke stad wonen (met dichtbij bossen en natuur) of een rustiger dorp. Enz
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zzal mijn wensen dus ff toelichten. Ik wil in een groot dorp wonen dat net geen stad is en waar de mensen openhartig zijn het dorp hoeft niet rustig te zijn maar lekker actief. Ik wil ook graag in een staat wonen met alle vier de seizoen. Ik wil niet in een woestijn ofzo iets in de buurt wonen. Zo iers meer duidelijker?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk een stad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zorg dat je in goede staat bent :) het leven heeft net een rauwer randje in de USA . Mijn beperkte ervaring ik heb niet ( ben niet in alle staten geweest ) alle staten bezocht . Maar er zijn overal aardige en minder aardige mensen overal in de wereld maar heel globaal hoe minder mensen in een gemeenschap hoe meer men op elkaar is aangewezen zowel sociaal en economisch dat geeft saamhorigheid . Blijf dan weg uit de grote steden dat zijn echt stenen jungles dus mijn ervaring is niet de staat maar de stad of streek maakt het verschil .
Amadea
8 jaar geleden
Conclusie na alle info te hebben gelezen: jij moet gewoon in Nederland blijven wonen. In de provincie Flevoland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou een rondreis maken door de VS, dan kom je wellicht ergens in een plaats en denk je, dit wordt het.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Greenville, North Carolina? Familie woont daar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of winterville? 10.000 inwoners, mensen zijn erg aardig (zelf 2 maanden gewoond)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook in NC
amc
8 jaar geleden
Ik zou eerder Canada prefereren dan de andere staten. Ik bezocht er vaak familie die in een voorstad van Toronto woont. In Canada zijn de Nederlanders erg geliefd en er zijn hele Nederlandse woonwijken, je kunt er dan ook veelal de typisch Nederlandse producten kopen. Als je een gesprek aanknoopt met een willekeurige Canadees, dan hebben ze meestal daar wel ergens Ned. familie of vrienden wonen en is het gesprek gemaakt.
Elke keer wanneer ik met een lijnvlucht daar even de grens overwipte voor een weekje Florida ofzo, was ik blij weer terug te zijn in Canada. De mentaliteit van de mensen in Canada en Midden-Amerika is heel anders...in het laatste is alleen geld belangrijk en ze zijn keihard!
tinus1969
8 jaar geleden
De echte vraag is: Wat kun je? Wat doe je voor werk? Dat bepaalt ook grotendeels wat voor opties je hebt mbt waar te wonen. Je krijgt ook niet zomaar een 'green card' voor permanent verblijf.

Het beste antwoord

Veel is al gezegd.

Nederland zo klein en daar aan de overkant is het zó groot, ons landje kan vele malen in een staat en alleen die wetenschap maakt vergelijkingen al krom gaan.

Mijn ervaring is zowel aan de oost- als aan de westkust, maar niet in het midden/ zuiden of noorden en beide kusten zijn lang...

Wil je 4 seizoenen : Oregon

Wil je cultuur/actie/prettige samenleving/mensen/universitair onderwijs : Oregon

Wil je groen : Oregon

Wil je ook nog een béétje het Europese gevoel : Oregon

Nee echt niet, je zou het denken als het een bedrijf was , maar ik heb geen aandelen :-)
Wel heb ik er familie wonen [Portland] , ben er meerdere keren geweest en het is er goed, fijn, prettig!

Over de oostkust kan ik toch relatief kort zijn:
[Mijn familie woonde eerst op Long Island / NY ; ook daar meerdere keren geweest.]
Long Island/New York was een hele aparte positieve ervaring, ja ... vlakbij die hele grote Apple voor alles wat jij eigenlijk niet wenst en ook heel veel mensen / culturen en natuurlijk ook heel veel cultuur, maar 'all over' ... zéker na 9/11 ... is het geen aanrader. Zou ik je toch eerder richting Noord-Oosten sturen : Rhode Island, Massachusetts, New Hampshire . Hier is meer Engelse cultuur te vinden .

En voordat je zo'n hele grote beslissing neemt ...de keuze maakt... raad ik je echt aan hier héél veel tijd in te steken .. een paar jaar zelfs. Ga er heen, investeer in de keuze door veld-onderzoek te doen , bezoek de diverse staten / steden . Maak lijstjes met daarop je eisen en streep af / voeg toe, je 'smaak' kan veranderen onderweg naar je beslissing, naar je deadline...

Ook zo iets, heb je haast of steek je er ECHT tijd in? is wel een hele belangrijke beslissing, dus geen haast en geen 'short cuts' .

Succes hoor, is een grote stap!

Toegevoegd na 7 minuten:
In de U.S.A. is een heel actueel iets ook heel belangrijk : wapens... er zijn ook nog staten waar veel mensen wonen die achter de wapenindustrie staan, die zelf bewapend zijn en ... één van die staten is Texas [maar zeker de enige niet] en natuurlijk is het gevaar in steden groter dan in dorpen, maar vergis je niet, dat geldt natuurlijk voor alle criminaliteit.

[Ik weet niet of je het zo zwart / wit kunt stellen, maar politieke overtuiging schijnt daar toch veelal bepalend in te zijn: de Republikeinen zijn rechts en daarmee staan ze (veelal) achter de wapenindustrie... ]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo,
hoewel ik niet veel ervaring met de USA heb, ben ik daar geweest om als vrijwilliger te werken voor de Texas Forest Service (op hun uitnodiging, ik heb jarenlang gewerkt als houtexpert). De inwoners van Texas hebben blijkbaar de reputatie om conservatief te zijn, maar degenen die ik heb ontmoet waren heel leuke en gezellige mensen met hart voor hun werk, het milieu en hun familie. Ik, ben door de Texas Forest Service en diverse medewerkers in verschillende steden (McAllen, San Antonio, Austin) zeer welwillend ontvangen en denk er met veel plezier aan terug.

Ik ben ook in diverse andere staten geweest waaronder Michigan, Indiana, Illinois, Wisconsin, Missouri en Arkansas. Wat ik duidelijk heb gemerkt is dat het leven op het platteland (waar dan ook) veel prettiger is dan in de stad. Ik denk zelfs, dat dit veel meer verschil uitmaakt dan de staat waarin je woont.

Een vriend van me woont in Oregon en heeft het daar zeer naar zijn zin.
Wat ik van anderen hoorde is dat ze zich vooral in California en New York thuis voelden. Misschien omdat die staten qua mentaliteit met Nederland overeen komen.

Tenslotte: het maakt, lijkt me, ook nogal uit wat voor soort werk je daar wilt gaan doen. Als je je handen wilt laten wapperen en niet zeurt zul je overal welkom zijn.