Kan iemand me adviseren over wat voor lasapparaat ik het beste aan kan schaffen?

Het is bedoeld om zelf laswerk aan mijn oldtimer uit te kunnen voeren en het gaat dan met name om gebruiksgemak, kosten en mogelijkheden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een Mig apparaatje.
Draad en gas (CO2) kommen uit het pistool als je de knop indrukt.
Zelfs een leek kan hier mee lassen, geen slakvorming zodat je dat ook niet kan insluiten.
Een kleintje is voldoende omdat je toch geen dik materiaal gaat lassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ikzelf niet, maar probeer de site van abo rent eens? die verhuren een heleboel technisch gereedschap en kunnen je waarschijnlijk ook advies geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan wat je uit wilt geven:
Uitgaande van een 220 v aansluiting: Voor dun plaatwerk zou ik een c02 apparaat aanschaffen. Vanaf € 350,- in de bouwmarkt, en zo rond de € 700 in het segment het redelijk proffesioneel( garage's).
Ikzelf heb kortgeleden een Esab C71 mig/mag toestel gekocht. Het beste in dit segment wat op 220V te krijgen is.( Mijn mening)