Nee, vrienden komen en gaan. Meestal horen bij elke fase van je leven weer een ander 'soort' vrienden.

Heel soms komen sommige mensen iemand tegen met wie ze een heel groot stuk leven meelopen, en altijd vrienden blijven. Soms zelfs een heel leven. Maar zulke vriendschappen zijn buitengewoon zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste vriendschappen zijn niet voor altijd. Volgens mij blijft het grootste deel van de vriendschappen minder dan 7 jaar bestaan. Maar er zijn er uiteraard wel wat die langer blijven, en soms zelfs een levenlang, hoewel die zeldzaam zijn.

Door van school gaan, van baan veranderen en verhuizen, verwateren veel vriendschappen.

Maar dat is op zich helemaal niet erg, de tijd die je samen hebt gehad was fijn, en daarna komen er wel weer nieuwe mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je blijft altijd wel een band houden met elkaar en elkaar herrineren , dus ergens is het wel altijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, echt niet. Soms denk je het wel en denk je dat bepaalde vriendschappen voor eeuwig duren, maar 9 van de 10 keer kom je bedrogen uit. Eentje gaat er trouwen en krijgt kinderen, aandacht voor jou wordt minder en minder. Eentj gaat er verhuizen, in het begin een paar keer bellen, nog een keertje langs en ook dan wordt het steeds minder. En zo gaat het met alles. Vrienden komen en gaan (uitzonderingen daar gelaten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrienden zijn er voor altijd. De rest zijn geen vrienden. dat zijn goede kennissen of goede buren. Goede kennissen worden in het algemeen veel te snel vrienden genoemd. En ja, die komen en gaan.
Hoeeveel ik er heb? Buiten mijn familie om, drie. Mijn oudste vriend ken ik vanaf mijn vijfde levensjaar, dus ken ik hem inmiddeels 65 jaar. We zien elkaar drie keer per jaar, maar dan lijkt het of we elkaar gisteren nog hebben gezien. En als er een probleem is komt ie onmiddeleijk. Die andere twee ken ik pas 55 en 50 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geluk!
Soms wel, ik heb een vriend die ik al vanaf de kleuterschool ken, en nu nog steeds regelmatig spreek en zie, ik ben nu 43. Ik zou me zo geen reden kunnen bedenken die onbespreekbaar is en waardoor onze vriendschap zal beëindigen. Ga vanmiddag weer gezellig een biertje samen met hem drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte vrienden zijn er altijd maar 2 of 3 die behoudt je normaliter niet je hele leven,een verhuizing of een verkering brengt vaak verandering