Waar kan je een verklaring vinden voor beursschommelingen?

Voor school moet ik een bedrijf uitpluizen en verklaren waarom de koers van het bedrijf op en neer gaat (het gaat om l'oreal paris). Alleen kan ik nergens een reden vinden waarom op het ene moment de koers omhooggaat en op het volgende moment weer diep zakt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Jé wie dat vooruit weet ! Vaak als een bedrijf dreigt opgekocht te worden stijgt de koers . Of als er een goede winst verwachting is of nog verder weg verwacht wordt . Loreal is een luxe merk dus in landen ( of in de wereld ) waar het het wat beter gaat kunnen er ook typische Loreal producten verkocht worden . Loreal is een echte marketing gigant met een zweem van wetenschap van antirimpel onzin tot veilige haarkleuring goede huid en haar producten . Ook honderden producten met andere namen zoals geuren van Armani of Viktor en Ralf worden door Loreal op de markt gezet . Dus is er een verwachting ? Dat het product het goed gaat doen dan stijgt de koers . Maar is er een schandaal ( er wordt bekend dat je er ziek van wordt dit is een VB ) dan valt de waarde van dat aandeel . Bij Loreal waren er ook rare koers bewegingen om dat de familie Betancourt pakketten opkocht en weer verkocht en verwikkelt was in onrechtmatig steunen van een president kandidaat .( Sarkosy ) Maar heel globaal Loreal is eenluxe merk met producten die NIET echt noodzakelijk zijn dus in heel slechte tijden koop je niet massaal luxe producten . Maar vaak in slechte tijden is luxe vaak toch weer een escape dus ja in crises gaan kleine luxe dingen vaak toch heel goed over de toonbank . ( rode lippen stift echt dure geuren) ook om zich te onderscheiden en iets van ik ben niet rijk maar ik leef wel rijk ! Dus de koers is heel moeilijk in te schatten . Alleen achteraf mooi te verklaren .:)