Iemand met "Voedselbank" [>minimaal inkomen<] kreeg elke week €50 van een wildvreemde; geweldig .. hoe zou je zoiets kunnen regelen?
Heb dit destijds zelf gehoord, dus niet uit de derde hand, zij wilde echter niet vertellen hoe ze dit geregeld/versierd had...
Er zal waarsschijnlijk eerst een gever moeten zijn.....?
Een gever, die zich niet in de krant aanbied, denk ik zo..
Dus zal ze de gever kennen. Het lastige en onwenselijke is hiermee, dat het gift al snel als een beloning word gevoeld, voor de ontvanger dan.
En ook de gever is niet meer vrij, van het effect wat de ' goede daad' opleverd....in zichzelf.
( hoe goed zal deze zich vinden, van de praktische handeling die 'hij' nu eenmaal makkelijk kan doen..) Deze vertekening, die er voor zorgt, dat er een waarde kan worden gevonden, aan dat wat we doen, is feitelijk onzuiver voor onze psyche, en daarom zal het annoniem moeten zijn, wil het zijn schone bedoeling kunnen behouden. Het zelfde zie je in de zorg en zijn systeem, het kan alleen maar in het collectief goed werken ( ik betaal wat meer voor de ander, als ik het zelf niet gebruik.) Maar ja, hoe dat bij je voorbeeld is ontstaan en 'geregeld'???
Je gaat je toch niet schuldig maken aan ongezonde nieuwsgierigheid?
Dit speelt echter lang geleden en er is sinds ook geen contact meer, dus in zoverre is het naar mijn idee niet in andermans beurs kijken/boek lezen. Ergo een poging tot pure kennis vermeerdering :-))
Iedere dag twee uurtjes oppassen of helpen met opstaan, wassen en aankleden. Nederlandse taalles geven, kan ook.
Dus eerst zoeken (HOE) ... d.m.v. een advertentie? in een wijkblad? kan niet duur zijn toch? [geen idee hoor} en andere mogelijkheid een briefje bij de supermarkt. Echter welke gulle gever zal daar naar briefjes speuren? Lijkt mij eerder de advertentie in een groot dagblad, dat heeft meer kans, maar is wel de duurdere optie, dat is zo, ja , met veel meer kans op resultaat, dat wel.
En als ik me dat zo voorstel, dan zal het geen klaagtoon hebben gehad, want op zelfverdriet krijg je niet makkelijk een positieve reactie.. Opmerkelijk is het wel, helaas...;-)
Een ingezonden stukje [ zoals "wat U zegt" in de Telegraaf ~ het meest interessante deel van de krant ] , waar lezers kunnen reageren . Oh , zo logisch... een achtergrond verhaal .. een geschreven stukje over haar eigen leven gespeend van enig zelfmedelijden en ja! ... perfect... dat móet het zijn! Het kan niet anders :-))
http://www.rtvoost.nl/archief/default.aspx?nid=231620&_ga=1.60385069.1621240464.1450431323
Er zijn mensen die puur uit goede bedoeling, anderen financieel, of op andere wijze willen steunen, zonder er iets voor terug te vragen.
Het is vele malen belangrijker te weten dat er mensen zijn, die kunnen nee, die willen delen, die wat over hebben voor een ander, voor een onbekende zelfs... zonder eigenbelang .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.