Kan men het verspreiden van haat beschouwen als een misdaad tegen de mensheid?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Antwoord: Ja, zo zou je het inderdaad kunnen noemen.

[ éen verkeerde knop en alles weg! nog een keertje pfffft ]

Als er door indoctrinatie / hersenspoeling / opvoeding / scholing haat verspreid wordt, waardoor mensen beïnvloed worden, mensen die tot misdaden gebracht kunnen worden, welke leiden tot het vermoorden van mensen, dan kan het verspreiden van haat zeker beschouwd worden als een misdaad tegen de mensheid.

Het gebeurt overal en al eeuwenlang.

Mensen die zich opwerpen als leider / geestelijke / leraar ... [ vaak niet-geschoolde mensen of mensen die met zichzelf in de knoop zitten of gewoon mensen die open staan voor persoonlijkheden die iets uitstralen.] ... die aanzien en/of charisma hebben in een gemeenschap waar die mensen kunnen toespreken en vormen door herhaling van onwaarheden of verdraaiingen, hebben een bepaalde invloed en kunnen deze 'discipelen' tot daden brengen die zij anders niet voor mogelijk zouden houden.

Het gevaar van invloed om welke reden dan ook.

Antwoord

Ja, het verspreiden van haat kun je als een misdaad tegen de mensheid zien en dus zo noemen.