Is het een goed idee om iemand die je leuk vind, die je pas kent in een vroeg stadium al jouw problemen te vertellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Het is een heel slecht idee.
Soms ontmoet je iemand waarbij je je prettig/eigen voelt, dan komt de verleiding eigenlijk van zelf om vertrouwd met zo iemand te praten over meer dan "koetjes/kalfjes", muziek en vakantie bij wijze van spreken.

Het is so-wie-so geen goed idee om "wie dan ook" die je ontmoet 'al' jouw problemen te vertellen. Daar kun je mensen mee afschrikken. Probeer eerst een gezellige 'relatie'/ vriendschappelijk op te bouwen en misschien kun je dan later vertrouwelijker met iemand praten. Maar dat kost tijd.

Toegevoegd na 6 uur:
Toevoeging met dank aan @Lies12:

Als je iemand nog maar net kent, hoe weet je dan of diegene te vertrouwen is?
Of je diegene dus de intiemste details over problemen in jouw persoonlijke leven wel kunt en/of wilt toevertrouwen??

En dan nog:
Nog afgezien van je eigen problemen, zodra ander personen hierin een rol spelen, komt er nog iets bij kijken... je eigen integriteit. Het vertrouwen dat andere mensen hebben wanneer zij iets aan jou vertellen, dat jij dus niet door mag vertellen. Dat mag je nooit vergeten!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo denk ik er ook over, zie reactie. Prima antwoord trouwens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk ook behoorlijk vanaf wat 'al je problemen' dan zíjn. Is dat het feit dat je momenteel wat krap bij kas zit en je af en toe slecht slaapt? Of is het meer iets als dat je uit een familie van oorlogsmisdadigers komt, je net met HIV bent gediagnosticeerd, drie van je kinderen onder toezicht staan van Jeugdzorg en de vierde op straat leeft, terwijl je momenteel een paar dagen overtijd bent na een ongeplande, halfdronken one night stand met je drugsdealende ex? In het eerste geval is het - wanneer het ter sprake komt - niet zo'n punt. In het tweede zou ik er nog eens even over nadenken. Nog helemaal los van het eventuele 'afschrikelement', trouwens. Want als je iemand nog maar pas kent, hoe weet je dan dat je die persoon de meest intieme details over jouw persoonlijke leven kunt en wilt toevertrouwen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed punt @Lies bedankt ; vergeten aspect.
zondag
8 jaar geleden
Ook een + van mij.