Waarom is er zoveel ophef over een pornosite als sponsor voor een voetbalclub?

Zodra een pornosite een voetbalclub wil sponsoren is dit meteen groot nieuws. Veel tegenstand en er mogen geen minderjarigen op de loonlijst staan.
Als een club een pornosite als sponsor heeft mag dit dan verboden worden? In principe is het toch gewoon een legaal bedrijf?

Dit terwijl Heineken bijvoorbeeld wel gewoon de Champions league kan sponsoren terwijl alcohol overboden is voor minderjarigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En om welke club en welke pornosite zou het hier dan om gaan?
Thecis
8 jaar geleden
Goede vraag.
Ik denk dat het komt omdat er op sex nog steeds een heel groot taboe heerst en op alcohol niet. In Japan is sex overigens geen taboe, daar zie je in elke krant ook best veel porno en seksueel getinte contactadvertenties.
ronron1212
8 jaar geleden
Is er dan ophef over niets gelezen in de media of op het journaal gehoord. Vertel eens waar is dat dan?
Thecis
8 jaar geleden
Als het inderdaad een behoorlijk SM-site zou zijn dat sponsort bij alleen de junioren, tja, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar als het gewoon een normale club is met allerlei verschillende groepen, waarom niet? De advertentie hoeft niet direct pornografisch te zijn, maar het wekt wel bij iedereen de interesse (en dat is wat mensen waarschijniljk tegenhoudt, dat ze de kinderen er dan indirect aan blootstellen).
Maar dat er geen kinderen op de loonlijst mogen staan, snap ik wel. Minderjarigen echter, tja als je 17 bent...
Het is een beleid van het pornobedrijf. Die hebben het in die zin gewoon wat zwaarder dan andere bedrijven...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze uit oktober 2014:
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/football-team-sponsored-pornhub-banned-4535745 En een recente:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=261298
en:
http://metro.co.uk/2015/11/09/pornhub-offers-sponsorship-to-italian-football-team-for-one-year-report-5489712/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me sterk dat een club geassocieerd wilt worden met een pornosite...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind dat een ouderwetse gedachte. Vrijwel iedereen heeft seks en dat is de normaalste zaak van de wereld. Daarnaast wordt door porno door miljoenen mensen over de hele wereld bekeken. Maar toch is een pornosite als sponsor not done.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Timb92 Wellicht moet je een onderscheid maken tussen seks en porno. Je zegt dat seks de normaalste zaak ter wereld is, en daarin heb je ook gelijk, hoewel ook dat onderwerp nog enigszins taboe is (wat ik ook goed kan begrijpen). Porno is dat niet; dit wordt toch vooral geassocieerd met ontrouw, vreemdgaan, het (moeten) betalen voor seks.
NB. Ouderwets staat niet per definitie gelijk aan raar, gek o.i.d. Het lijkt mij dat tegenwoordig eerder dat op ouderwetsheid een (onterecht) taboe rust. Dat is niet het einde van alle tegenspraak.

Antwoorden (1)

Omdat niemand openlijk met porno geassocieerd wil worden. Sex wordt in het algemeen door de meeste mensen in de privesfeer gehouden en vrijwel niemand zal openlijk toegeven dat hij porno bekijkt. Geen club wil dus in verband gebracht worden met pornosites.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sex en Porno zijn niet helemaal het zelfde. :)
https://www.youtube.com/watch?v=q64hTNEj6KQ
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat weet ik en als je mijn antwoord goed leest kan je zien dat ik er onderscheid in maak.