Wat is een lekker tussengerecht, na een hoofdgerecht "stoofschotel aardappelen"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (2)

Tussen gerecht komt voor het hoofdgerecht. Na het hoofdgerecht komt er geen gerecht meer, behalve dessert.
Een zalmbonbon, kan lekker zijn. In iedergeval zou ik er voor kiezen, om dat iets van vis te kiezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook lekker is, is om een spoom te maken. Champagne met ijs. Heerlijk verfrissend!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tussengerecht wordt meestal voor het hoofdgerecht gegeten, na het voorgerecht, maar als het allemaal kleine gangen zijn kan er na een niet al te groot (vullend)hoofdgerecht ook een licht tussengerecht gegeven worden Ik zou iets lichts doen zoals een 'spoom', dit kan altijd wel tussendoor.

Citroenspoom;
1 bakje citroenijs,
1 fles mousserende witte wijn,
suiker,
halfgeslagen eiwit.

Maak van het eiwit een randje op champagneglazen die je hiermee in de suiker doopt. Zo is de bovenrand van het glas een suikerrandje.
Schenk de mousserende wijn in het glas
voeg daarna kleine bolletjes citroenijs eraan toe.
Direct serveren met een mooi rietje erin.

Voor kinderen kan je 7- up of kinderchampagne erin doen.
Ook lekker met een schepje fruitcocktail erin.