op hoeveel manieren kun je verslaafd zijn. want je kunt aan roken verslaafd zijn maar ik weet dat er meer zijn maar welke.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik zelf zou zeggen, aan alles kun je verslaafd raken.
Als het schadelijk is of je dagelijkse leven op een negatieve manier beïnvloed en je weet dat het niet juist is waar je in doorslaat dan is het een verslaving.
Als je bijvoorbeeld dagelijks met je hobby bezig bent, kun je het een passie noemen. Je wordt er gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De volgende verslavingen die me behoudens rokrn te binnenschieten zijn:
* Alcohol
* Drugs (hard en soft)
* Medicijnen
* Eten
* Gokken
* Computer
* Seks
Eigenlijk alles waar je lichaam naar verlangd en niet binnen normale proporties is (overmatig)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierbij ook nog een link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Valt deze website onder de categorie 'Computer' ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bespeur wat minder antwoordmanactiviteit maar vraag het aan... Schiet me de naam ff niet te binnen...
Ik ben verslaafd aan tuinieren, als het maar even kan hup de tuin in en dan tot het donker wordt en ik het niet meer kan zien pas naar binnen.
Betekent vaak dat ik ook vergeet te eten of te laat een kop koffie neem.

Toegevoegd na 37 seconden:
Mijn verslaving is gelukkig geen last voor een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook verslaafd raken aan een hobby,
dat heet dan een passie.

Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten.

Dat je er 's nachts in bed al aan ligt te denken en dat het het allerlaatste is wat je 's avonds doet.

Er zijn ook mensen verslaafd aan hun telefoon.
Die lijken er wel compleet mee vergroeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je dat de Starbucks Coffee Company zo groot is geworden...? Koffie dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verslaving is een zwaar woord waar moeilijk een definitie op te plakken is. Het is overigens moeilijk om zomaar uit te maken wanneer iemand verslaafd is. We praten liever over afhankelijkheid.
In principe kan je afhankelijk worden van elk product of elke activiteit die genot brengt. Bij het woord ‘verslaving’ denken de meeste mensen onmiddellijk aan illegale drugs, zoals cannabis, cocaïne of heroïne. Maar uiteraard kan je evengoed afhankelijk zijn van legale drugs, zoals alcohol of sigaretten. Ook van medicijnen kan je afhankelijk worden. En daarnaast zijn er nog een hoop andere dingen waarvan iemand afhankelijk kan worden, zoals gokken, internet (chatten, gaming, ...), seks, winkelen, chocolade en ander snoep, eten of TV-soaps.
Jong of oud, man of vrouw, arm of rijk, dik of dun, iedereen krijgt in zijn leven wel te maken met een of andere drug. En niet iedereen kan die zomaar missen.