Waarom is een markeerstift plat in plaats van rond zoals andere stiften?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel eigenlijk meer de houder.
Bij kalligrafeer stiften heb je ook een soort schuine punt, maar de houder zelf is rond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat je dan een bredere streep over de letters kunt trekken. Er zijn echter ook markeerstiften met een afgeronde punt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ah, je bedoelt de vorm van de houder. Dat heeft de firma Stabilo bedacht. Zo herken je hun markers. Maar er zijn ook ronde houders bij andere merken markers.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zodat je makkelijker strepen kan trekken wanneer je de stift schuin houdt.
Daar wordt een markeerstift namelijk het meest voor gebruikt.

Toegevoegd na 42 seconden:
Strepen die breed genoeg zijn om een woord/zin te markeren. Een gewone stift laat maar een dun lijntje achter..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is plat omdat je dan in een keer een tekst of deel ervan te markeren.
De versies in een fluorescerende felle kleur zijn bedoeld om stukken tekst te markeren, zonder dat de tekst onleesbaar wordt.
Met een ronde stift zie je vaak een dunne streep door de tekst staan,vaak is de tekst dan ook minder goed leesbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je het gedeelte wat je vasthoudt, of het gedeelte waar je daadwerkelijk mee "stift".
Het gedeelte waar je mee stift is plat omdat het breder is, je wilt tenslotte geschreven of getypte tekst markeren, en er niet 3x overheen hoeven gaan voordat dat gelukt is. De gemiddelde schrijfbreedte van de markeerstift is 2-5 mm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gedeelte dat je vasthoudt