Van wie is dit logo en wat stelt het voor? Het zit op een zwitserszakmes dat een relatiegeschenk is. Gekocht in een tweedehands winkel in Zierikzee.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Antoni
8 jaar geleden
Het lijkt mij een gestileerde leeuw die zijn tong uitsteekt, te zijn. Maar waarvan het logo is, weet ik (nog) niet.
Antoni
8 jaar geleden
Ja, het is een zittende leeuw die zijn tong uitsteekt en een klauw uitslaat. Rechts zie je zijn staart, links zijn klauw. Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Leeuw_(heraldiek) heet zo'n leeuw een "lion sejant erect".
Antoni
8 jaar geleden
@wrk132, volgens https://fr.wikipedia.org/wiki/Peugeot is het logo van Peugeot nooit een ZITTENDE leeuw geweest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt een sterk gestileerde versie van het wapen van Zeeland ; een Nederlandse leeuw dier tot zijn middel in de golven / het water staat.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat het een legerzakmes is gezien de afbeelding van de nederlandse leeuw.
Op het internet kan ik geen afbeelding vinden van zo'n mes maar op catawiki staat een groen mes met een leeuw dat in het leger gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Niet alleen het leger gebruikt de leeuw in het logo, bij lange na niet!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een zakmes uit mijn diensttijd. Het heeft aluminium zijkanten met vierkante ribbels. Verder een mes, priem, flesopener/schroevendraaier en een blikopener/schroevendraaier. Tot slot nog een oog om een touw aan te bevestigen. Verder staat er ook nog een jaartal en maand of lichtingsnummer in.
Dit mes heeft geen oog en geen nummer en ook geen vermelding KL, koninklijke landmacht. Ook zijn de kurkentrekker en de rode zijkanten niet aannemelijk voor een dienstmes. Het gestyleerde logo komt me onbekend voor.
Bedankt voor je reactie. Het logo heb ik nog eens een paar keer grijsgedraaid en zag ook alleen maar een leeuw of een beestje op een sokkel of schaats.
.