Wanneer was zwembad Tropicana precies geopend?

Ik weet dat dat in 1988 was, maar weet iemand ook de dag en de maand van de opening?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

Dat was op 2 september 1988.

Wethouder J. Laan stortte op 9 juni 1987 de eerste lading beton aan de Maasboulevard voor de aanleg van het subtropisch zwembad Tropicana. Dit paste in een rij van recreatieve voorzieningen die de rivier de Maas een nieuwe functie moesten geven. Het moest een nieuwe toeristische attractie worden. Tropicana was een onderneming van Center Parcs (voorheen Sporthuis Centrum). De bouw duurde meer dan een jaar. Op 2 september 1988 opende burgemeester A. Peper officieel de dagattractie.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tropisch zwembadparadijs Tropicana is geopend op 14 juli 1988. Na ruim 22 jaar is op 1 september 2010 weer gesloten.