Welke (originele) redenen zijn er om huiswerk te maken?

Want soms zie ik echt het nut niet in van huiswerk;) Oké, je moet cijfers halen en overgaan, maar zijn er ook andere originele redenen om hw te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Zometeen, een paar dagen voor het proefwerk is, moeten je klasgenoten hun zonnige middagen en lange nachten opgeven om verwoed nog even gauw te leren.
Ze hebben ruzie met hun ouders, ze mogen niet meer uit, ze mogen geen computerspelletjes meer doen.
Vervolgens komen ze doodmoe en zwaar gestressed op school om er met een magere 6 vanaf te komen.

Jij kan een paar dagen voor het proefwerk heerlijk ontspannen in de zon doorbrengen, slaapt de nacht goed door, bent in het weekend nog lekker uit geweest en komt op de bewuste dag fris en fruitig op school om een prachtig cijfer te kunnen halen en ook je ouders tevreden te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat er op school niet genoeg tijd is om al het werk te maken. Maar in sommige gevallen is die er wel, maar maak je er geen gebruik van. Dan moet je het werk thuis maken.
Ook pik je thuis iets op van de leerstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om al je laatjes in je hoofd te vullen met informatie.
Je hoofd zit barstensvol met (lege) laatjes. Alles wat je leert stop je in die laatjes. Zo bouw je in je hoofd een heel scala aan informatie op. Zie het maar als Goeie Vraag.

Erg handig om te hebben en te houden. Dus nooit stoppen met leren. Leren is nooit zinloos. Een orginelere reden om huiswerk te maken kan ik niet eens verzinnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je later het goede voorbeeld wilt zijn voor je eigen kinderen, zodat ze iets aan jou kunnen vragen en niet aan het forum van Gv :-)

Sommige informatie blijft helaas niet gelijk hangen en daar zul je dus iets voor moeten doen zodat je het wel zult onthouden aangezien je op school hiervoor een diploma krijgt.
Later blijft belangrijke informatie vanzelf hangen als je het in de praktijk brengt, dan is het een stuk makkelijker want dan is het geen droge stof meer die je er in moet stampen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat je wat te doen hebt, en ouders niet steeds tegen op de bank hangende figuren aan hoeven kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervan uitgaan dat iemand die niet aan het huiswerk maken is, maar op de bank hangt, gaat een beetje ver, maar ik vind het wel een leuk en origineel antwoord. +1
Om kennis in je hoofd te stoppen.
Zodat je later een goeie baan kan krijgen.
Om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.
Zodat je niet hoeft te gaan bedelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet doet, moet je op school afhaken, en dan mis je heeeeel veeeeeel boten.
Kijk maar eens in de kaartenbakken bij de arbeidsbureau met niet-bemiddelbare personen.

Toegevoegd na 40 seconden:
arbeidsbureaus (nu CWI)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als je daar het nut niet van inziet dan maak het niet !
Eens zien als je je werk niet af hebt of je dan goeie punten haalt voor je examen...
En tja als dat zo is dan zou ik het ook niet meer maken als ik jou was.