hoe stop ik met jointjes roken/??

er gaat geen dag voorbij of ik rook weleens een jointje, het gaat zelfs zover dat ik op zen minst 3 keer per week wiet ga halen in de bekende coffeshops. een gemiddelde dag rook ik 3 jointjes en drink ik 5 bier. 2 koffie en een fles water hoe stop ik hiermee en meot ik het anders aanpakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Antwoorden (17)

Zet al je geld, na betalen van directe rekeningen, op een spaarrekening waar je niet bij kunt. Zo kun je het niet uitgeven aan wiet en bier.

Hiernaast zoek je een hobby of een sport die je kan doen zonder dat je in aanraking komt met wiet of een coffeeshop. Punniken, voetbal, hockey, tennis, squash.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef 75 euro per wweek uit, en ik vermaak me wel in men lefven hahaha
vraag een verbod aan de eigenaar van de coffeshop

hij laat je nooit meer binnen

zo ben ik er ook van af gekomen 11 jr terug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon afkicken!
Lukt het niet in je ééntje neem contact op met Bouwman GGZ. Hun helpen je graag. Misschien als je wilt kan je opgenomen worden..
http://www.boumanhuis.nl/
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof niet dat ik verslaafd ben ofzo, denk dat ik wel de kracht heb om te kunnen zeggen ' vanaf nu niet meer' maarja tot die tijd ' chill' ik hem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 jointjes per dag is wel eigenlik niet zo veel denk ik. Ik rookte vroeger wel 5 tot 6 jointjes per dag. Maar ben zelf gewoon er van af gekomen. Als ik nu een hijsje neem ben ik knettes stoned.. Probeer eens een tijdje alleen maar hasj te roken.. Ik ben zo van af gekomen door een tijdje alleen maar hasj te roken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is wel heeeeeeel toevallig, heb vorrige week 2x hasj gekocht, was inderdaad stukken beter!!goede man jij1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat je verslaafd bent, maar dat erkennen is de eerste stap................
Stoppen met blowen is voor veel mensen een groot probleem en daardoor is er bij Jellinek een goed zelfhulp programma via internet.
Het grote voordeel van deze zelfhulp is dat het volledig annoniem is. Ga eens kijken en veel succes.(zie link)

Toegevoegd na 58 minuten:
Onderschat het probleem van blowen niet.
De wiet van tegenwoordig zou in de jaren tachtig harddrugs genoemd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig is er net een gast bij Pauw en Witteman die zelf 10 jaar heeft geblowed en nu ervan is. Hij heeft er een boek over geschreven. Het programma is net afgelopen, maar je kunt het boek vast wel kopen, heb niet zo goed op zijn naam gelet. Hij adviseerde in ieder geval naar de Jellinekkliniek te gaan. Blowen is helemaal niet zo ongevaarlijk als ze altijd hebben gezegd.
Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze kennen de gevaren nog helemaal niet, wat het met je doet op lang termijn e.d.
Er is een nieuw boek: Stoppen met blowen van Yoram Stein.. Geschreven na zijn eigen tot nu toe geslaagde afkicken. .

Toegevoegd na 6 minuten:
Dat is degene die bij Pauw en Witteman zat, overigens.. En let op dat je de wiet niet vervangt door nog meer bier.. Als je eenmaal bent gestopt, is het wel zaak om het waarschijnlijk aanwezige onderliggende probleem aan te pakken.. (want waarom verdoof je jezelf?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radicaal mee stoppen, in 1 keer. Motiveer je zelf met het volgende: 10% van de mensen heeft aanleg voor schizofrenie. Als jij tot die groep behoort, ben je het haasje. Schizofrenie is een verschrikkelijke ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier vind je duidelijke tips:
http://www.watwiljijmetwiet.nl/Wat-wil-jij-met-wiet/Veranderingstips.aspx

Lezen:
In zijn boek "Stoppen met blowen" beschrijft Yoram Stein de gevaren van cannabis.
De schrijver is zelf ex-cannabisverslaafde en vindt dat de gevaren van blowen nog steeds worden onderschat.
Veel beleidsbepalende ederlandse 'drugswetenschappers' zijn zelf gebruiker en verkondigen dat het niet verslavend is, zo zegt Yoram Stein. Door blowen te bagatelliseren wordt de samenleving volgens Stein al jaren lang voor de gek gehouden.
Yoram Stein, Stoppen met blowen. Uitgeverij Nieuw Amsterdam, ISBN: 9789046806555
Kost 14,95 bij de boekhandel.
Wie wil weten wat je kunt verwachten op het moment dat je stopt, wat de valkuilen zijn en hoe je een terugval kunt voorkomen, moet Stoppen met blowen lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n 23 jaar geleden heb ik mijn laatste sigaret uitgedrukt. Ik heb daarna nog 2 maanden met een pakje sigaretten in mijn zak rondgelopen, voor het geval ik het niet vol zou houden, waarna ik die ook weggooide, omdat ze al helemaal uitgedroogd waren.
Mijn ervaring is dus: radicaal stopen, niet afbouwen, het kost wat moeite, maar dan kan je ook trots zijn op jezelf.
Succes.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volledig mee eens~!
Het is een geestelijke verslaving,d.w.z. dat je het denkt nodig te hebben omdat je je anders niet goed zou voelen.Dat je je niet meer goed voelt onder je eigen gedrag is al een stap in de goede richting.Nu moet je iets vinden wat je geest kan bezighouden,maar wat wel gelijkenissen vertoont met wietgebruik.

Verdiep je in geneeskrachtige kruiden.Haal om te beginnen eens een potje st.jans kruid voor je gemoedstoestand en valeriaan om de rustgevende effecten van de wiet na te bootsen.En,als dit soort dingen je interesseren heb je gelijk een afleiding!

Ik hoop dat je ervan afkomt,ik heb zelf met dit bijltje gehakt en de manier voor mij was te beseffen dat er meer fascinerende planten in de natuur zijn,niet alleen om bij de drogist te halen,maar om te bestuderen,onderzoeken en dan zelf erop uitgaan om te plukken,het is een leuke hobby en daarna veracht je de chemische wiet die in onze coffieshops ligt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraagje: rook je naast je joints ook gewone sigaretten?

Het komt namelijk voor dat mensen niet zozeer verslaafd zijn aan wiet/hash, maar wel aan nicotine. Omdat ze nicotine alleen binnenkrijgen via joints, blijven ze wiet halen en gaan ze steeds meer joints roken.

Als je naast de joints normaal niet rookt, zou je dit kunnen proberen: geen wiet kopen, maar wel shag draaien en roken. Ongeveer drie per dag.

Dan zit je wel nog met een (milde) nicotineverslaving, maar je hoofd wordt al een stuk helderder. Dan kun je de rest (zoals die vijf bier per dag) beter aanpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rook zo'n pakje marlboro per dag.,,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan gaat dit verhaal niet op...
Misschien steek je ook hier iets van op:
http://www.goeievraag.nl/vraag/stoppen-blowen.12285
http://www.goeievraag.nl/vraag/stoppen-blowen-blow-jaar-elke.50142
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn advies is; probeer iets te vinden waar je afleiding in kan vinden, daarnaast moet je genoeg motivatie en zelf discipline hebben.. Naar een paar dagen zul zien dat je veel lekkerder in je vel zit. En dat je die troep niet meer nodig hebt. succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wils kracht tonen en anders hulp zoeken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is hetzelfde als gewoon roken met een vaste wil kom je er van af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beweeg je in kringen waar dit niet gebruikelijk is of wenselijk.
Zoek een substituut (vervanger die minder schadelijk is.
Vraag je huisarts om hulp (kan je meteen ook het gewonen roken afschaffen.
Heb je succesjes geboekt beloon je zelf er dan voor.
Betrek anderen in je poging, deze kunnen een controlerende werking hebben.
Ga voor je begint goed na, waarom je wilt stoppen.
Trek een plan en hou je hier aan, wees bij je doelstellingen niet te streng (om mislukkingen en wanhoop te voorkomen)
Vergaar zo veel mogelijk informatie over de nadeligheid van het roken op zich.
Geniet van de positieve verschijnselen van he niet meer roken (beter ruiken, proeven, conditie, betere lichaamsgeur etc.
Omdat ik weet hoe moeilijk stoppen met roken is wens ik je heel veel sterkte en doorzettingsvermogen.
Denk ook in termen van ( nu ben ik al.....dagen zonder te roken op weg, als ik deze aansteek kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor een activiteit die je ongeveer een week lang op je 'automatische piloot' kunt doen...Stort je een paar dagen in een computerspel of in 'Goeie vraag'...Neem daarbij meer water en minder bier... (Koffie kan geen kwaad).
En als de onrust en de zoek-reactie zijn wat afgezwakt, kun je gaan beredeneren waarom je ermee gestopt wilt blijven...