Hiermee wordt de agglomeratie New York aangegeven. Dit gebied omvat de stad New York en voorsteden.

Aangezien deze voorsteden zich uitspreiden over drie staten (New York, New Jersey en Pennsylvania) spreekt men van het drie-staten-gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende betekenissen voor tri-state

Ten eerste:
Het gebied rondom New York, ook wel
Southern New York, Northern New Jersey en Southwestern Connecticut.
De term is ooit begonnen in een marketingcampagne voor autodealers maar intussen gewoon door geïntegreerd in de spreektaal.

Ten tweede:
Er zijn in de V.S. meerdere Tri-State area's waar 3 staten op één punt aan elkaar grenzen. Vergelijkbaar met ons drielandenpunt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tri-state_area

Ten derde:
Tri-state (drie toestanden) is een aanduiding van een digitale uitgang die zich in drie verschillende toestanden kan bevinden, namelijk hoog (logische 1), laag (logische 0) of zwevend.

Dank zij tri-state is het mogelijk dat een bus in meerdere richtingen werkt. De databus van een computer, bijvoorbeeld, transporteert gegevens van de processor naar het geheugen en andersom, hij kan zelfs dienen voor het uitwisselen van gegevens tussen alle aangesloten apparaten. Op elk moment mag echter slechts een apparaat een lijn van de bus hoog of laag maken. Alle andere apparaten mogen de lijn niet beïnvloeden, kunnen eventueel de lijn als ingang gebruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tri-state